داروها

فواید ویتامین دی

ویتامین D می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند

نیوجنت می‌گوید با توجه به بررسی سال 2019 منتشر شده در مجله Current Protein & Peptide Science، ویتامین D ممکن است در درمان فشار خون بالا – یکی از نشانگرهای بیماری‌های قلبی عروقی – نقش داشته باشد. به گفته نویسندگان این بررسی، “حتی کمبود کوتاه مدت ویتامین D ممکن است مستقیماً BP [فشار خون] را افزایش دهد و آسیب اندام هدف را افزایش دهد.” محققان در ادامه افزودند که “به دلیل همبستگی زیاد بین ویتامین D و فشار خون بالا، درمان مکمل ویتامین D ممکن است بینش جدیدی در درمان فشار خون بالا باشد.”

ویتامین D می تواند به کاهش وزن کمک کند

نوشته های مشابه

دکتر بوید خاطرنشان می کند که چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای سطوح پایین ویتامین D است که به این معنی است که ویتامین D بیشتر ممکن است به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه در سال 2009 در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد که در زنان دارای اضافه وزن یا چاق با سطح کلسیم پایین، آنهایی که دوز روزانه کلسیم همراه با ویتامین D مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که مکمل دارونما مصرف می‌کردند موفق‌تر از کاهش وزن خود بودند. “اثر سرکوب کننده اشتها” این ترکیب.

ویتامین D ممکن است به کاهش خطر برخی سرطان ها کمک کند.

دکتر بوید به مطالعات مختلفی اشاره می کند – که بیشتر آنها در وب سایت موسسه ملی سرطان (NCI) ارجاع شده اند – که شواهدی را ارائه می دهد که ویتامین D ممکن است قدرت مبارزه با سرطان داشته باشد. او توضیح می‌دهد: «شواهد در حال افزایش است که مکمل ویتامین D ممکن است نتایج سرطان را بهبود بخشد. سرطان هایی که بیشترین اطلاعات انسانی در مورد آنها موجود است سرطان روده بزرگ، سینه، پروستات و پانکراس است.

NCI به طور خاص دلایلی را بیان می کند که چرا محققان علاقه مند به ارتباط بین ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به سرطان هستند. این سازمان اشاره می کند که برخی تحقیقات نشان می دهد که میزان بروز و مرگ و میر برای برخی از سرطان ها در میان افرادی که در عرض های جغرافیایی جنوبی زندگی می کنند، جایی که سطوح قرار گرفتن در معرض نور خورشید نسبتاً بالاست، کمتر از افرادی است که در عرض های جغرافیایی شمالی زندگی می کنند، اگرچه تحقیقات بیشتری باید انجام شود. یک رابطه علی یا همبستگی خاص بین قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید و خطر کمتر سرطان پیدا کنید. شواهد تجربی بیشتر، طبق NCI، نشان می‌دهد که سلول‌های سرطانی و تومورها در موش‌ها، ویتامین D فعالیت‌های متعددی دارد که ممکن است رشد سلول‌های سرطانی و تومورها را در موش کند یا از آن جلوگیری کند، از جمله تقویت تمایز سلولی، کاهش سرطان. رشد سلولی، تحریک مرگ سلولی (آپوپتوز)، و کاهش تشکیل عروق خونی تومور (رگ زایی).

چگونه ویتامین D بیشتری دریافت کنیم؟

با وجود دسترسی آسان از طریق نور خورشید، برخی غذاها و مکمل ها، بسیاری از آمریکایی ها هنوز مقادیر ناکافی ویتامین D دریافت می کنند – طبق جدیدترین اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، دو سوم جمعیت ویتامین D کافی داشتند. توسط موسسه پزشکی به عنوان مقدار 25 هیدروکسی ویتامین D (25OHD) سرم 50-125 نانومول در لیتر تعریف شده است. سینتیا ساس، RD، MPH ویراستار تغذیه Health می‌گوید: از آنجایی که لزوماً نمی‌توانید به تنهایی متوجه کمبود ویتامین D شوید، بهترین کار این است که با یک متخصص داخلی مشورت کنید. او توضیح می دهد: “بهترین روش در حالت ایده آل این است که سطح ویتامین D خون خود را آزمایش کنید تا مشخص شود که آیا سطح ویتامین D خون شما در محدوده کافی است یا خیر.” این امر تعیین می کند که آیا مکملی برای دستیابی به وضعیت کافی ویتامین D خون مورد نیاز است یا خیر، و در این صورت، دوز مناسب ویتامین D مکمل مورد نیاز است یا خیر.

به گفته نیوجنت، اگر متوجه شدید کمبود یا کمبود ویتامین D دریافت کرده‌اید، چند راه کلیدی وجود دارد که می‌توانید دوز روزانه خود را افزایش دهید: با توجه به دریافت حدود 20 دقیقه نور خورشید چندین بار در هفته. دکتر بوید می گوید: «علت اصلی کمبود ویتامین D قرار گرفتن ناکافی در معرض نور خورشید است که یکی از ویژگی های فزاینده در زندگی مدرن است. اما به یاد داشته باشید: شما هنوز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی برای دریافت ویتامین D.

علاوه بر نور خورشید، می توانید ویتامین D اضافی را از طریق چند غذا (البته بسیار کم) مانند ماهی های چرب (از جمله سالمون، تن، ماهی خال مخالی و ساردین) و قارچ ها (که برخی از آنها در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار دارند دریافت کنید. برای افزایش سطح ویتامین D)، دکتر می گوید. نصرالله و نیوجنت. غذاهایی مانند شیر، آب پرتقال، ماست و غلات صبحانه را نیز می‌توان با ویتامین D غنی کرد. به گفته دکتر بوید، بسیاری از پزشکان اکنون دوز روزانه 1000-2000 IU از D3 را بی خطر می دانند و سطوح بهینه را برای اکثر بزرگسالان تضمین می کند. در مورد زمان مصرف، چون ویتامین محلول در چربی است، او پیشنهاد می کند آن را با بزرگترین وعده غذایی خود در روز همراه کنید، «حاوی چربی برای اطمینان از جذب حداکثری». اما دوباره، قبل از اینکه تصمیم بگیرید ویتامین D را به صورت مکمل امتحان کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا