متفرقه

چگونه موثرتر بیاموزیم

دانستن موثرترین استراتژی ها برای نحوه یادگیری می تواند به شما کمک کند زمانی که در تلاش برای یادگیری چیزهای جدید هستید از زمان خود بیشترین بهره را ببرید. اگر شما مانند بسیاری از افراد هستید، زمان شما محدود است، بنابراین مهم است که بیشترین ارزش آموزشی را از زمانی که در دسترس دارید به دست آورید.

با این حال، سرعت یادگیری تنها عامل مهم نیست. مهم است که بتوانید اطلاعاتی را که یاد می‌گیرید به‌دقت به خاطر بسپارید، بعداً آن‌ها را به خاطر بیاورید و در موقعیت‌های مختلف به طور مؤثر از آن‌ها استفاده کنید.

تبدیل شدن به یک یادگیرنده کارآمد چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، اما استفاده از تعدادی از این تکنیک های یادگیری در تمرین روزانه می تواند به شما کمک کند از زمان مطالعه خود بهره بیشتری ببرید.

1.حافظه خود را بهبود بخشید

کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود حافظه خود انجام دهید. نکات اساسی مانند بهبود تمرکز، پرهیز از جلسات شلوغی و ساختاردهی زمان مطالعه مکان های خوبی برای شروع هستند، اما حتی درس های بیشتری از روانشناسی وجود دارد که می تواند کارایی یادگیری شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

استراتژی هایی که می تواند به بهبود حافظه شما کمک کند عبارتند از:

  • انجام تمرینات بدنی منظم، که با بهبود حافظه و سلامت مغز مرتبط است
  • وقت گذاشتن برای معاشرت با افراد دیگر
  • خواب کافی داشته باشید2
  • از بین بردن حواس‌پرتی‌ها برای اینکه بتوانید روی چیزی که یاد می‌گیرید تمرکز کنید
  • اطلاعاتی را که مطالعه می کنید سازماندهی کنید تا به خاطر سپردن آسان تر باشد
  • استفاده از تمرین مفصل هنگام مطالعه؛ وقتی چیز جدیدی یاد می گیرید، چند لحظه آن را با کلمات خودتان برای خودتان توصیف کنید
  • استفاده از وسایل کمک بصری مانند عکس، نمودار و نمودار
  • خواندن اطلاعاتی که مطالعه می کنید با صدای بلند4

برای مثال، اگر روی یادگیری کار می‌کردید، ممکن است از تکنیک‌های یادگیری عمومی مانند اختصاص دادن زمان آرام برای مطالعه، تکرار اطلاعات و خواندن اطلاعات با صدای بلند استفاده کنید. شما ممکن است این را با استراتژی های دیگری ترکیب کنید که می تواند حافظه بهتری مانند ورزش و معاشرت را تقویت کند.

2. به یادگیری چیزهای جدید ادامه دهید

یکی از راه های مطمئن برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده موثرتر این است که به سادگی به یادگیری ادامه دهید. تحقیقات نشان داده است که مغز قادر به تولید سلول های مغزی جدید است، فرآیندی که به عنوان نوروژنز شناخته می شود. با این حال، بسیاری از این سلول ها در نهایت می میرند، مگر اینکه فرد درگیر نوعی یادگیری پرتلاش باشد.

با یادگیری چیزهای جدید، این سلول ها زنده نگه داشته می شوند و در مدارهای مغزی گنجانده می شوند

بنابراین، اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، مهم است که به تمرین زبان ادامه دهید تا دستاوردهایی را که به دست آورده اید حفظ کنید. این پدیده «استفاده-یا-از دست دادن» شامل یک فرآیند مغزی است که به «هرس» معروف است.

مسیرهای خاصی در مغز حفظ می شوند، در حالی که برخی دیگر حذف می شوند. اگر می خواهید اطلاعات جدیدی که به تازگی آموخته اید باقی بماند، به تمرین و تکرار آن ادامه دهید.

3.به چند روش یاد بگیرید

یکی دیگر از بهترین راه های یادگیری، تمرکز بر یادگیری به بیش از یک روش است. به عنوان مثال، به جای گوش دادن فقط به یک پادکست، که شامل یادگیری شنیداری است، راهی برای تکرار اطلاعات به صورت شفاهی و بصری پیدا کنید.

این ممکن است شامل توصیف آنچه یاد گرفته اید برای یک دوست، یادداشت برداری یا ترسیم نقشه ذهنی باشد. با یادگیری به بیش از یک روش، دانش را در ذهن خود تقویت می کنید.

برای مثال، اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، سعی کنید از تکنیک‌های مختلفی مانند گوش دادن به مثال‌های زبان، خواندن زبان نوشتاری، تمرین با یک دوست و نوشتن یادداشت‌های خود استفاده کنید.

یک نکته مفید این است که سعی کنید یادداشت های خود را به جای تایپ کردن در لپ تاپ، تبلت یا رایانه روی کاغذ بنویسید. تحقیقات نشان داده است که یادداشت‌های بلند می‌توانند به شکل مؤثرتری نسبت به یادداشت‌برداری دیجیتالی به حفظ اطلاعات در حافظه کمک کنند.

خلاصه

تغییر تکنیک‌های یادگیری و دادن فرصت یادگیری به روش‌های مختلف و در زمینه‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا به یک یادگیرنده کارآمد تبدیل شوید.

4.آنچه را که در حال یادگیری هستید آموزش دهید

مربیان مدت‌هاست به این نکته اشاره کرده‌اند که یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری چیزی، آموزش آن به شخص دیگری است. سخنرانی کلاس هفتم خود را در مورد کاستاریکا به یاد دارید؟ با تدریس به بقیه کلاس، معلم شما امیدوار بود که از این تکلیف بیشتر سود ببرید.

شما می توانید همین اصل را امروز با به اشتراک گذاشتن مهارت ها و دانش تازه آموخته شده خود با دیگران اعمال کنید. با ترجمه اطلاعات به کلمات خود شروع کنید. این فرآیند به تنهایی به تقویت دانش جدید در مغز شما کمک می کند. در مرحله بعد، راهی برای به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته‌اید پیدا کنید.

برخی از ایده ها عبارتند از نوشتن یک پست وبلاگ، ایجاد یک پادکست، یا شرکت در یک بحث گروهی.

5.بر اساس یادگیری قبلی بسازید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای تبدیل شدن به یک یادگیرنده مؤثرتر، استفاده از یادگیری رابطه‌ای است که شامل ارتباط دادن اطلاعات جدید به چیزهایی است که قبلاً می‌دانید.

برای مثال، اگر در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، ممکن است واژگان و دستور زبان جدیدی را که یاد می‌گیرید با آنچه قبلاً در مورد زبان مادری خود یا سایر زبان‌هایی که قبلاً صحبت می‌کنید می‌دانید مرتبط کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا