سلامتی

رژیم های غذایی غنی

محققان تغذیه می دانند که اکثر مصرف کنندگان دستورالعمل های غذایی را رعایت نمی کنند. بنابراین برخی از دانشمندان در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن مردم به اتخاذ رژیم‌های غذایی سالم و پایدار برای داشتن بدنی سالم و اندامی متناسب و زیبا هستند. منبع – در سوئد، پاتریشیا اوستاکیو کلمبو، دانشمند تغذیه در موسسه کارولینسکا در استکهلم، و همکارانش بی سر و صدا در حال آزمایش یک رژیم غذایی پایدار در مدارس هستند. کار آنها به جنبش اجتماعی که در کشورهای اسکاندیناوی به نام “رژیم نوردیک جدید” آغاز شد، اشاره دارد که مصرف غذاهای سنتی و پایدار مانند سبزیجات فصلی و گوشت آزاد را ترویج می کند.

Eustachio Colombo و همکارانش از یک الگوریتم کامپیوتری برای تجزیه و تحلیل ناهار موجود در مدرسه در یک مدرسه ابتدایی با حدود 2000 دانش آموز استفاده کردند. این الگوریتم راه‌هایی را برای مغذی‌تر کردن و سازگار کردن آب و هوای آن‌ها پیشنهاد کرد، مانند کاهش مقدار گوشت در یک خورش معمولی و اضافه کردن لوبیا و سبزیجات بیشتر. Eustachio Colombo می‌گوید: به کودکان و والدین اطلاع داده شد که ناهار در حال بهبود است، اما جزئیات آن را نمی‌دانستند. بیشتر بچه‌ها متوجه نشدند و ضایعات غذایی بیشتر از قبل نبود. همین آزمایش اکنون روی 2800 کودک دوباره اجرا می شود و نتایج آن روی وبلاگ ها و وبسایت های سلامتی قابل مشاهده می باشد.  https://www.najiblog.ir/

نوشته های مشابه

«غذاهای مدرسه فرصتی تقریباً منحصر به فرد برای تقویت عادات غذایی پایدار است. Eustachio Colombo می‌گوید: عادت‌های غذایی که در کودکی ایجاد می‌کنیم، تمایل داریم تا بزرگسالی به آن‌ها پایبند باشیم.

او می گوید که رژیم غذایی با رژیم EAT-Lancet بسیار متفاوت است. ارزان‌تر است و شامل غذاهای نشاسته‌ای بیشتری مانند سیب‌زمینی است که جزء اصلی غذاهای سوئدی است. او می‌گوید، همچنین مغذی‌تر و از نظر فرهنگی قابل قبول‌تر است. او می گوید: «این اهمیت تطبیق رژیم غذایی EAT-Lancet را با شرایط محلی در هر کشور یا حتی در داخل کشورها نشان می دهد.

در سراسر اقیانوس اطلس، برخی از دانشگاهیان و رستوران داران در حال آزمایش این رژیم در محیط های کم درآمد هستند. در بالتیمور، مریلند، همکاری بین یک تجارت پذیرایی و یک رستوران، که هر دو در طول همه‌گیری کووید-19 مجبور به تعطیلی شدند، شروع به دریافت کمک‌های مالی و ارائه وعده‌های غذایی رایگان بر اساس رژیم غذایی EAT-Lancet برای خانواده‌هایی کرد که در «بیابان‌های غذایی» زندگی می‌کنند. مناطقی که دسترسی کمی به غذای مقرون به صرفه و مغذی وجود دارد. یک وعده غذایی کیک ماهی قزل آلا با سبزیجات فصلی مخلوط، کوسکوس اسرائیلی و سس پستو خامه ای داشت.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور از 500 نفری که این وعده‌ها را امتحان کرده بودند، نظرسنجی کردند و دریافتند که 93 درصد از 242 نفری که این نظرسنجی را تکمیل کردند، گفتند که آن را دوست دارند یا دوست دارند. پایین دست؟ هر وعده غذایی با بودجه اهدایی 10 دلار آمریکا هزینه دارد – پنج برابر مبلغی که در حال حاضر توسط برنامه غذای ایالات متحده ارائه می شود.

گریفین می‌گوید: «بسیار واضح است که اگر تغییر زیادی در رژیم‌های غذایی داشته باشید، می‌توانید تأثیرات محیطی را به سمت بهتر تغییر دهید، اما موانع فرهنگی و موانع اقتصادی برای آن وجود دارد.

معده سخت

برای محققانی که رژیم‌های غذایی آینده را در برخی از کشورهای با درآمد کم یا متوسط ​​بررسی می‌کنند، یکی از موانع این است که مردم در وهله اول چه چیزی می‌خورند. پورنیما منون از مؤسسه تحقیقات سیاست غذایی بین‌المللی در دهلی که مشغول مطالعه رژیم‌های غذایی در هند بوده است، می‌گوید: «در حال حاضر برای من به معنای واقعی کلمه مانند یک جعبه سیاه است. او می‌گوید که داده‌های مربوط به آنچه مردم می‌خورند یک دهه قدمت دارد.

دریافت این اطلاعات بسیار مهم است، زیرا هند از میان 116 کشور در فهرست جهانی گرسنگی رتبه 101 را دارد و بیشترین تعداد کودکانی را دارد که نسبت به قد خود لاغرتر از حد لاغر هستند. این آمارها را می توانید از وبسایت ها و وبلاگ های مختلف بخوانید. https://sariasan.com/featured/best-free-weblog-makers/

Abhishek Chaudhary، دانشمند سیستم های غذایی در موسسه فناوری هند کانپور، که بخشی از تیم EAT-Lancet بود، و همکارش Vaibhav Krishna در موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ، با استفاده از آنچه در دسترس است، از یک برنامه کامپیوتری و محلی استفاده کردند. داده های زیست محیطی در مورد آب، انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از زمین و استفاده از فسفر و نیتروژن برای طراحی رژیم غذایی برای همه ایالت های هند. این الگوریتم رژیم‌هایی را پیشنهاد می‌کند که نیازهای تغذیه‌ای را برآورده می‌کنند، انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با مواد غذایی را تا 35 درصد کاهش می‌دهند و دیگر منابع محیطی را تحت فشار قرار نمی‌دهند. اما برای رشد مقدار مورد نیاز غذا به 35 درصد زمین بیشتر – که در کشور پرجمعیت غیرعملی است – یا بازدهی بالاتر نیاز دارد. و هزینه های غذا 50 درصد بیشتر خواهد بود11.

رژیم های غذایی سالم و پایدار در جاهای دیگر نیز گران هستند. Iannotti می گوید: تنوع غذایی توصیه شده توسط EAT-Lancet – آجیل، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و موارد دیگر – برای میلیون ها نفر غیرممکن است.

در واقع، برای یک فرد معمولی که در سال 2011 از رژیم غذایی استفاده می کند – جدیدترین مجموعه داده های موجود در مورد قیمت مواد غذایی – به طور میانگین جهانی 2.84 دلار در روز هزینه خواهد داشت که به طور متوسط ​​حدود 1.6 برابر بیشتر از هزینه یک وعده غذایی مغذی اولیه است.

موارد غیر عملی دیگری نیز وجود دارد. برای مثال، محدودیت هایی را برای گوشت در نظر بگیرید. ایانوتی می‌گوید در مکان‌هایی که کمبود مواد مغذی دارند و غذاهای تجویز شده در رژیم غذایی در دسترس نیستند، محصولات حیوانی علاوه بر گیاهان، منبع مهمی از مواد مغذی به راحتی در دسترس زیستی هستند. جیمی اسمیت، مدیر کل مؤسسه تحقیقات بین‌المللی دام در نایروبی می‌گوید در بسیاری از نقاط کشورهای کم‌درآمد، سیستم‌های کشاورزی در مقیاس کوچک هستند و شامل محصولات زراعی و حیوانات اهلی می‌شوند که می‌توانند در مواقع نیاز خانواده فروخته شوند.

او می گوید: “کشاورز در ارتفاعات اتیوپی که مشغول لبنیات است، سه یا چهار حیوان در حیاط خانه خود دارد و هر یک از این حیوانات عضوی از خانواده هستند، آنها نام دارند.”

منون می گوید که در حال حاضر، دانشمندان در مناطق کم درآمد و متوسط ​​بیش از حفظ محیط زیست نگران ارائه مواد غذایی هستند. فائو کمیته ای را سازماندهی کرده است تا تحلیل بسیار جامع تری نسبت به EAT-Lancet انجام دهد. ایانوتی، که بخشی از کمیته است، می‌گوید: تحلیل جدید در سطح جهانی فراگیرتر خواهد بود و شامل موضوعاتی مانند امنیت غذایی و پایداری بخش دام می‌شود. در سال 2024 منتشر خواهد شد. او می‌گوید: «آنها احساس نمی‌کنند که در بررسی شواهد کاملاً متعادل یا کل‌نگر بوده است». بیایید جلوتر برویم و مطمئن شویم که شواهدی از سراسر جهان داریم.»

دانشمندان می گویند، راه یافتن رژیم های غذایی پایدار در کشورهای فقیر، همکاری نزدیک با جوامع و کشاورزان است، مانند کیلیفی. کلارک، با ترسیم رژیم غذایی در مقیاس جهانی با استفاده از پیش بینی های مبتنی بر مدل، فکر می کند که دانشمندان سیستم غذایی اکنون باید تنظیمات و اصلاحات محلی را برای ترغیب مردم به خوردن بهتر بیابند.

او می‌گوید: «افرادی که در زمینه پایداری غذا کار می‌کنند باید به جوامع بروند و بپرسند، «هی، چه چیزی برای تو خوب است؟» “و سپس، با توجه به این پایه، چگونه می‌توانیم برای دستیابی به نتایجی که آن جوامع به آن علاقه دارند کار کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا