سفر و گردشگری

5 شهر زیبا برای بازدید در جهان

آیا به دنبال زیباترین شهرهای جهان برای بازدید هستید؟ ما ادعا نمی کنیم که در تمام شهرهای زیبای جهان بوده ایم، اما سهم خود را در سفر به 80 کشور و شش قاره انجام داده ایم.

از بین همه شهرها و شهرهایی که به آنها سفر کرده ایم، تنها چند شهر زیبا در میان جمعیت خودنمایی می کنند. اگر قبلاً عاشق یکی از شهرهای موجود در این لیست نشده اید، این احتمال وجود دارد که شما عاشق یکی از شهرهای این لیست شوید.

نوشته های مشابه

1-زیباترین شهر جهان – اروپا

زمانی که به شهرهای زیبای دنیا برای بازدید فکر می کنیم، اینسبروک مهم ترین نکته است. اینسبروک یکی از بهترین شهرهای جهان است. شهرهای زیادی در اروپا مانند اینسبروک وجود ندارد.

این برای خود عنوان “پایتخت آلپ” را ابداع کرده است و به راحتی می توان فهمید که چرا وقتی پا به شهر گذاشتید. در کنار رشته کوه چشمگیر Nordkette که بر فراز شهر قرار دارد، طبیعت هرگز دور از دسترس نیست.

این تنها شهری است که در آن می‌توانید در یک روز اسکی کنید، یک قصر بزرگ، مغازه‌های ویترینی را کاوش کنید و از اشترودل لذت ببرید. در اینسبروک با کوه های آلپ اتریش و شهری غنی از تاریخ، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. از بسیاری جهات، این همه آن چیزی است که ما در مورد اتریش دوست داریم، همه در یک شهر مدرن و شهری تاریخی بسته بندی شده است.

ما عاشق این واقعیت هستیم که می‌توانید در یک شهر زیبای قرون وسطایی باشید و بعد از چند دقیقه شما را در قلب کوه‌های آلپ با زنگ‌های گاو و هوای تازه آلپ قرار دهید. اینسبروک کمی پراکنده شهری در جریان است، و ممکن است در زمستان کمی خسته کننده به نظر برسد، اما اجازه ندهید که حواس شما را از «آلستادت» زیبا پرت کند.

2-فلورانس، ایتالیا

فلورانس (Firenze) پایتخت توسکانی و نقطه برجسته هر تور در ایتالیا است. وقتی به زیباترین شهر دنیا فکر می کنم، مطمئناً این همان چیزی است که به آن فکر می کنم. حتی اگر فقط چند هفته در این کشور باشید، فلورانس باید در صدر فهرست شما باشد. این شهر به خاطر غذاهای کلاس جهانی، موزه‌ها، هنر و حومه اطراف شهرت دارد. معماری فلورانس شما را به خود می کشاند و التماس می کند که در قلب تاریخی آن گم شوید.

فلورانس به زادگاه دوره رنسانس و مملو از تاریخ معروف است. وقتی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک قدم می‌زنید، به نظر می‌رسد که با کلیسای‌های مرمری، کلیساهای تاریک، فانوس‌های گازی و نقاشی‌های دیواری مسحورکننده، چیزی تغییر نکرده است.

همچنین یک نقطه پرش عالی به بسیاری از شهرهای جذاب ایتالیایی دیگر مانند سینا و لوکا است. اگر به دنبال سرمایه گذاری در سراسر ایتالیا هستید، توصیه می کنم با قطار بروید یا ماشین کرایه کنید. با این حال، این کشوری است که ما توری را به غیر از محلی که یک راهنمای تور محلی برای یک روز استخدام می کند، توصیه نمی کنیم.

3-کوتور، مونته نگرو

کوتور یک شهر ونیزی سابق در مونته نگرو است که کمتر از 13000 نفر در آن زندگی می کنند. هنگامی که بازدیدکنندگان از دیوارهای شهر عبور می کنند، هزارتویی از خیابان های مرمری، لامپ های قدیمی، خانه های سنگی و میدان های آرام در انتظار آنهاست.

این شهر باستانی با دیوارهای سنگی برجسته مستحکم و احاطه شده است، در حالی که خود شهر در پای خلیج زیبای آدریاتیک با کوه های دالماسی که بر فراز آب های فیروزه ای بلند شده اند، قرار دارد.

برخی از خلیج کوتور به عنوان جنوبی ترین آبدره اروپا یاد می کنند و با زیبایی خیره کننده خلیج، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. این یک مقصد جادویی است که انگار یک قدم در زمان برداشته اید.

ما دو بار رفته‌ایم و هنوز هم به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود. مطمئن شوید که در آنجا به روستای پناهگاه پرست می روید که به همان اندازه خیره کننده است.

4-زرمات، سوئیس

بیشتر آنها با زرمات آشنا هستند، خواه نام این دهکده کوچک را شنیده باشیم یا نه. قله کوه نمادین ماترهورن سوئیس بر فراز شهر بلند شده است و تصویر آن سال‌ها در آگهی‌های تبلیغاتی ریکولا نمایش داده می‌شود و سال‌ها بر روی هر تخته شکلات Toblerone سیلی زده می‌شود. احتمالا هیچ کوهی روی زمین با قله زیباتر وجود ندارد.

دیدن کوه به صورت شخصی در لیست سطل ما بود و از اولین توبلرون ما در دوران کودکی چنین بود. با در نظر گرفتن این موضوع، اضافه کردن زرمات به لیست مقاصد سوئیس در تور اسکی اروپا تصمیم آسانی بود. ورود ما به دهکده سوئیس اواخر عصر بود، بنابراین وقتی پنجره اتاق هتل را باز کردیم و برای دیدن غروب خورشید در قله کوه به بالا نگاه کردیم، نفسمان بند آمد.

علیرغم سفر به بسیاری از نقاط جهان، لحظاتی وجود دارد که هنوز ما را وادار می کند “اووو!” چیزی که همه چیز را بهتر کرد گذراندن سه روز بعدی اسنوبورد در پایه کوه بود.

زرمات علاوه بر اینکه یک دهکده کوهستانی زیبا است، به داشتن یکی از بهترین پیست‌های اسکی در جهان نیز معروف است. می توانید به راحتی روزهای خود را در آنجا سپری کنید و از کوه لذت ببرید و سپس برای یک شب خرید شیک و غذاهای گران قیمت به سمت شهر بروید. ما اخیراً در تابستان برگشتیم و آن را بیشتر دوست داشتیم، به خصوص اقامت در Zermatterhof – یکی از بهترین هتل‌های سوئیس.

5-امستردام. هلند

شهر آمستردام نیازی به معرفی ندارد. این شهر به دلیل وجود صدها کانال به ونیز شمال معروف است. آمستردام چیزی جز چشمگیر نیست و در اروپا باید از آن دیدن کرد. خواه اهل تاریخ، معماری، مهمانی، غذا، خرید، هنر یا کافه باشید، اینجا برای همه چیزهایی وجود دارد.

یک روز تابستانی در آمستردام تقریباً غیرممکن است که در هر شهر دیگری بالاتر از آن قرار گیرد. کار مورد علاقه ما برای انجام دادن در آمستردام این است که به سادگی کنار کانال در یک محله آرام مانند جردان بنشینید و از یک آمستل سرد لذت ببرید. یا می‌توانید با یک کشتی کروز حتی بهتر عمل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا