متفرقه

10 نکته برای رشد شخصی

خودسازی شخصی برای ما بسیار مهم است. این موضوع می‌تواند شامل هر چیزی باشد. یعنی تبدیل شدن به بهترین چیزی که می توانید باشید. زمانی که نسبت به دیروز فردی “بهتر” می شوید (این به معنای بهتر از شخص دیگری نیست) زندگی و شرایط بهبود می یابد. شروع سخنرانی یکی از مهارت هایی ست که باید یاد گرفت و برای همه ضروری است.

وقتی نوبت به انجام کاری می رسد، برنامه ریزی کاری که قصد انجام آن را دارید ضروری است. نوشتن آنچه می خواهید اولین قدم است. وقتی صحبت از رشد شخصی شما می شود فرقی نمی کند. برای آن برنامه ریزی کنید. آن را مختصر نگه دارید و بر آنچه اتفاق می افتد نظارت کنید. نتایج را در یک دفترچه یادداشت کنید. نوشتن آنچه می خواهید و آنچه به دست می آورید روند فکر شما را روشن می کند و قصد شما را ثابت می کند.

به شما اجازه داده می شود هر زمان که بخواهید برنامه خود را تغییر دهید یا تنظیم کنید. اگر با دنبال کردن مراحل برنامه خود موفقیتی به دست نیاوردید، این سیگنال شما برای بررسی کاری است که انجام داده اید یا برنامه خود را تنظیم می کنید.

در اینجا 10 نکته وجود دارد که باید برای برنامه توسعه خود در نظر بگیرید

1. اکنون شروع کنید

امروز در مورد برنامه توسعه شخصی خود کاری انجام دهید. دستیابی به تغییر پایدار مدتی طول می کشد، بنابراین باید همین الان شروع کنید. شما می توانید بر روی کاری که امروز انجام می دهید، فردا بسازید. در تعصب حرفه ای تبدیل نشوید!

شما نمی توانید با طفره رفتن از مسئولیت فردا از مسئولیت امروز فرار کنید.

– آبراهام لینکولن

2. مراحل کودکی

برای ایجاد یک برنامه باید مراحلی را در نظر بگیرید. یک هدف بزرگ را به کوچکترین اجزای آن تقسیم کنید. هنگام تمرکز بر مراحل کوچکتر، نتیجه نهایی را در نظر داشته باشید.

3. از افراد دیگر بیاموزید

شما می توانید از موفقیت دیگران به دست آورید و می توانید از اشتباهات آنها درس بگیرید. تجربه خودتان معلم خشن است پس از اشتباهات دیگران درس بگیرید. اگر بتوانید یک مربی یا مربی پیدا کنید، کار شما آسان تر خواهد شد. تا جایی که می توانید کتاب بخوانید. در اینجا 20 کتاب برتر من است که به شما کمک می کند تا برنامه توسعه شخصی خود را به حداکثر برسانید.

اگر توانایی خرید کتاب را ندارید یا نمی‌خواهید پول را خرج کنید، آن‌ها را از کتابخانه قرض بگیرید یا کاری را که در زمان بی‌خانمانی انجام می‌دادم انجام دهید… در کتابفروشی می‌نشینم، تا جایی که می‌توانم از کتاب می‌خوانم. ، شماره صفحه ای را که در آن بودم به خاطر بسپارید و روز بعد برگردید و تمام کنید. روش افزایش تمرکز به یادگیری کمک شایانی می کند.

4. تغییر را در آغوش بگیرید

دنیا مدام در حال تغییر است. حتی اگر هیچ کاری انجام ندهید به طور پیش فرض با چرخش دنیا تغییر خواهید کرد. از این راه گریزی نیست. اگر مردم و ایده ها تغییر نمی کردند، همه ما همچنان در غارها زندگی می کردیم.

برنامه توسعه شخصی شما باید شامل نحوه تغییر باشد، چه اقدامی انجام خواهید داد؟ فقط عمل منجر به نتیجه می شود. “من بهتر از آنچه می شنوم می بینم” در اینجا به ذهن خطور می کند.

5. پاسخگو باشید

شما مسئول پیشرفت خود هستید. شما مسئول آنچه امروز هستید و جایی که امروز هستید هستید.

این بدان معناست که این وظیفه شماست که مراحل مربوط به برنامه توسعه شخصی خود را آغاز کنید. اگر شما زحمت نکشید، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد. همچنین به این معنی است که شما صاحب نتیجه هستید و هیچ کس دیگری مقصر نیست. باک اینجا متوقف می شود!

6. سپاسگزار باشید و ارزش خود را بشناسید

روی چیزهایی که از قبل دارید تمرکز کنید. به این فکر کنید که دیگران چگونه از کاری که شما انجام می دهید سود می برند. اگر خودتان را بهبود ببخشید، این مزایا افزایش خواهند یافت. پیشرفت شخصی شما برای دیگران و همچنین برای شماست.

7. عمدی باشید

هر چیزی که قصد دارید به واقعیت شما تبدیل می شود. قبل از تصمیم گیری برای انجام کاری، قصد واقعی خود را پیدا کنید و مطمئن شوید که واقعاً آنچه را که می گویید می خواهید. اگر هدف و نیت شما همسو نباشد، بهانه های زیادی و انواع موقعیت ها برای جلوگیری از پیشرفت خود در نظر خواهید گرفت.

8. خود را به چالش بکشید

اهداف شما باید دور از دسترس باشند. اگر به هدفی غیرممکن برسید، خود را برای شکست آماده کرده اید. اگر به آنچه آسان است پایبند باشید، رضایت از موفقیت را از خود سلب می کنید و تنها تغییرات حداقلی رخ خواهد داد. میانه راه را با یک هدف کششی در رشد شخصی خود بیابید.

9. اشتیاق خود را دنبال کنید

انجام کارهایی که دوست ندارید خوب نیست. اقداماتی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و با ارزش های شما مطابقت دارد. برای ویدیویی در مورد ارزش ها اینجا را کلیک کنید و خواهید دید که چگونه آنها را با برنامه توسعه خود هماهنگ کنید.

افرادی را انتخاب کنید که به شما کمک کنند و دوست دارید در کنار آنها باشید. مطمئن شوید که از قلب خود پیروی می کنید در حالی که از مسائل سخت فرار نمی کنید. در هنر زندگی به استادی تبدیل شوید که در آن مردم نمی توانند تشخیص دهند که در حال کار یا بازی هستید، زیرا از نظر شما، شما همیشه هر دو را انجام می دهید!

10. ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید

زندگی در چرخه ای کار می کند و به یک ریتم حرکت می کند. فراز و نشیب خواهید داشت. وقتی به نقطه ای آهسته می رسید یا به نظر می رسد چیزها در حال حرکت نیستند، تسلیم نشوید، ادامه دهید. چیزی به نام پیشرفت سریع و مداوم وجود ندارد و این بدان معناست که برنامه توسعه شخصی شما باید قابل دستیابی و متعادل باشد. ریتم خود را پیدا کنید و با جریان حرکت کنید. چیزی به نام خودسازی کامل شخصی وجود ندارد. شما می توانید در تمام زندگی خود به یادگیری، تغییر و تجدید ادامه دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا