متفرقه

12 فیلم از بهترین فیلم های تمام دوران

1) هفت سامورایی

فیلمی آنقدر خوب که دو بار آن را بازسازی کردند – به عنوان The Magnificent Seven و سپس به عنوان Battle Beyond The Stars. یا چهار بار، مسلما… اگر A Bug’s Life و بازسازی The Magnificent Seven را حساب کنید. شما همچنین می توانید این موضوع را مطرح کنید که Avengers Assemble نیز یک نسخه است. نکته اینجاست: درام حماسی آکیرا کوروساوا در قرن شانزدهم درباره گروهی متشکل از جنگجویان که برای نجات دهکده ای از دست راهزنان متحد می شوند، نمی تواند تأثیرگذارتر باشد. سینما بدون آن به سادگی نمی ماند.

2) لا لا لند

نامه عاشقانه لس آنجلسی دیمین شزل یک شگفتی تکنیکی بسیار فوق العاده است، حتی برای کسانی که قبل از نشستن و دیدن فیلم غرغر می کردند که واقعاً به موزیکال علاقه نداشتند، عاشق آن شدند. پایین برای تماشای آن ادامه بده، اعتراف کن: هنوز “یک روز دیگر خورشید” را زمزمه می کنی، درست است؟

3) خارج شوید

حتی با توجه به رنگ‌های تیره‌تر چند طرح کی اند پیل، هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند که جردن پیل خود را در مسیر تبدیل شدن به یک استاد مدرن ترسناک قرار می‌دهد. و همه چیز با این شروع شد، شروع برنده اسکار برای حرفه سینمایی او که در آن کریس دنیل کالویا با والدین دوست دخترش رز (الیسون ویلیامز) ملاقات می کند و رازهای واقعا تکان دهنده ای را کشف می کند. احساس گناه سفید، نژادپرستی خاص، برده داری و موارد دیگر در یک داستان ترسناک آگاهانه اجتماعی ترکیب می شود که هر نت را با دقت کامل به صدا در می آورد. دیگر هرگز به یک فنجان چای به همان شکل نگاه نخواهید کرد.

4) لورنس عربستان

اگر فقط یک فیلم دیوید لین را دیدید… خوب، نبینید. تا جایی که می توانید تماشا کنید. اما اگر واقعاً اصرار دارید که فقط یک فیلم دیوید لین را ببینید، پس مطمئن شوید که این فیلم Lawrence Of Arabia است، فیلمی که با تصویر نفس‌گیرش از تی. تلاش‌های لورنس (پیتر اوتول) برای متحد کردن عرب‌ها علیه ترک‌های متحد آلمان در طول جنگ جهانی اول. البته این دنیایی متفاوت از دنیایی است که اکنون در آن هستیم، اما تسلط لین در داستان‌سرایی گسترده کمک بسیاری می‌کند. عناصری (مانند الک گینس در نقش یک عرب) که ممکن است حساسیت های مدرن را برجسته کند.

5) هزارتوی پان

افسانه گیلرمو دل تورو برای بزرگسالان، به همان اندازه که وحشیانه بدون مشت است، فوق‌العاده و فوق‌العاده باروک است. دنیای پری او در اینجا احساسی زمینی و ابتدایی دارد، بیگانه و تهدیدآمیز به جای نفس گیر و “جادویی”، به لطف این چیزهای کابوس وار واقعاً پنیری که دل تورو تداعی می کند، بدون CGI، با کمک نوازنده داگ جونز.

6) فاز داغ

ادای احترام ادگار رایت، سایمون پگ و نیک فراست به فیلم‌های پلیسی بزرگ آمریکایی، فقط یک کمدی عالی در بیرون از آب نیست، پلیس لندن، نیک آنجل (پگ) را به کسل‌کننده‌ترین مکان در بریتانیا می‌فرستد (یا بنابراین به نظر می رسد). همچنین موفق می‌شود آخرین قطره‌های خنده‌دار را از اجرای اکشن‌های غم‌انگیز و به‌سبک بایهم در محیطی خواب‌آلود در شهر کوچک انگلیسی بیرون بکشد.

7) مهتاب

برگرفته از نمایشنامه Tarell Alvin In Moonlight، Black Boys Look Blue، درام برنده اسکار بری جنکینز نوعی فیلم است که زیر پوست شما نفوذ می کند و در آنجا می ماند. مهتاب با ردیابی زندگی یک مرد در سه مرحله، و عشق (و فقدان آن) که او را به کسی که هست، برمی انگیزد، حس صمیمیت را به قدری ملموس برمی انگیزد، نگاه دوربین به چشمان شخصیت ها آنقدر شدید است که نمی توانید تحمل کنید. به دور نگاه کن ماهرشالا علی و نائومی هریس در نقش های فرعی بی عیب و نقص هستند و تروانته رودز و آندره هالند آخرین بازی فراموش نشدنی را ارائه می دهند.

8) نگهبانان کهکشان

مارول یکی از بزرگ‌ترین نوسانات خود را با این ماجراجویی فضایی انجام داد، که در آن عجیب‌ترین و ناشناخته‌ترین شخصیت‌های MCU (یک راکون سخنگو، یک درخت در حال قدم زدن، یک بانوی قاتل سبز رنگ، یک مرد عضلانی به نام یک شخصیت شرور باند و ستاره‌ای! ?)، با بازی آن فلاح شلوغ از Parks And Rec، و کارگردانی آن توسط شخصی که مایکل روکر را به یک هیولای شلوغ غول پیکر در Slither تبدیل کرد. وقتی به آن فکر می کنید بسیار جالب است.

9) بلید رانر 2049

کنار هم قرار دادن کارگردان Arrival با یک فرنچایز علمی تخیلی که – به دلایل عملکرد باکس آفیس – مانند برخی دیگر مورد سوء استفاده قرار نگرفته است، بی‌معنی به نظر می‌رسید. این در واقع یک مغز بزرگ است، با دنیس ویلنوو که در جهان فیلیپ کی دیک فرو می رود و دنباله ای را می سازد که نه تنها اثر اصلی ریدلی اسکات را خجالت نمی کشد، بلکه آن دنیا را می سازد، لایه ها و بافتی را اضافه می کند و در عین حال احساس یک قطعه را دارد. تماشاگران هنوز دقیقاً نیش نمی‌زدند، اما بین هریسون فورد که دوباره به شکارچی نمادین خود مراجعه می‌کند و رایان گاسلینگ که با هویت خود دست و پنجه نرم می‌کند، سال 2049 پیروزی‌ای از لحظات آرام شخصیت‌ها و منظره‌ای باشکوه و پراحساس است.

10) شبکه اجتماعی

یا، من می خواهم زاکربرگ به شما بدهم. جسی آیزنبرگ به‌عنوان یک فوق‌العاده بی‌رحم و بی‌رحم به تصویر کشیده شده است، منصفانه است که بگوییم بنیانگذار فیس‌بوک از درام رسانه‌های اجتماعی دیوید فینچر بیرون آمد و بوی گل رز کمتری نسبت به چیزهایی که آنها را در آن پرورش می‌دهید، داشت. آرون سورکین، فیلمنامه‌نویس، که از پارادوکس اصلی داستان (مردی که مردم را جذب نمی‌کند، ثروت زیادی به دست می‌آورد و مردم را به صورت آنلاین دور هم جمع می‌کند) برای تأثیری فوق‌العاده شاداب استفاده می‌کند.

11) راننده تاکسی

تصویر هیجان انگیز مارتین اسکورسیزی و پل شریدر از یک دامپزشک ویتنامی که از نظر روانی بسیار مشکل دارد (تراویس بیکل اثر رابرت دنیرو) و در نهایت تنها راه شستن خیابان های جنایت آلود نیویورک را یک حمام خون خوب و بزرگ می داند. اینجا همه به بهترین شکل در اوج بازی خود هستند: اسکورسیزی، شریدر، دنیرو، جودی فاستر 14 ساله و آهنگساز برنارد هرمان.

12) نجات سرباز رایان

تپش محض، خون‌ریزی و قدرت احشایی آن در ساحل Omaha، D-Day-landing آن را تضمین کرد که چهارمین فیلم استیون اسپیلبرگ در جنگ جهانی دوم استانداردی را برای تمام تصویرهای نبرد آینده تعیین کرد. فیلم خبری سبک لرزان و غیراشباع آن (به لطف فیلمبرداری مبتکرانه یانوش کامینسکی) بارها کپی شده است، اما به ندرت بهتر شده است.

چطور از دیدن هر فیلمی لذت ببریم؟

هدف فقط لذت بردن است، حتی اگر فیلم ضعیف باشد نکات جاب و سرگرم کننده ای خواهد داشت.

هیچ چیزی کامل نیست و هر فیلم ممکن است ایراداتی هم داشته باشد.

خوبی‌ها و نقاط قوت فیلم را هم ببین.

فیلم های متنوعی را برای تماشا انتخاب کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا