متفرقه

8 تکنیک برای آشپزها

1. ظروف اغذیه فروشی با درب هماهنگ بخرید

من قبلاً اضطراب ذخیره سازی داشتم. هر بار که کابینت تاپر ظروف خود را باز می‌کردم، می‌دانستم که با مجموعه‌ای گیج‌کننده از ظروف در همه شکل‌ها و اندازه‌ها مواجه می‌شوم که هیچ یک از آنها درب مشابهی ندارند. اما نه بیشتر. این روزها بسته‌های ارزان قیمت ظروف پلاستیکی اغذیه‌فروشی را در سه اندازه مختلف (نیم پینت، پینت و کوارت) سفارش می‌دهم تا 90 درصد نیازهای ذخیره‌سازی خود را برطرف کنم. به راحتی می‌توان داخل آن‌ها را دید، انعطاف‌پذیر هستند، که آن‌ها را به قیف‌ها و قیف‌های موقتی فوق‌العاده تبدیل می‌کند، با کارایی فوق‌العاده روی هم چیده می‌شوند، قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی هستند و قابل استفاده مجدد هستند، رویه‌های محکمی دارند، و بهتر از همه، به شرطی با یک مارک، همه آنها دقیقاً از یک درب استفاده می کنند.

من با ظروف غذای درب دار Reditainer Deli می روم که قیمت هر عدد زیر 50¢ است.

2. قبل از اینکه به آنها شکل دهید، مخلوط گوشت، کوفته و سوسیس را بچشید.

ممکن است چیزهایی بدتر از صرف زمان برای درست کردن یک لقمه گوشتی کامل وجود داشته باشد تا متوجه شوید که نمک کافی در آن وجود ندارد، اما من نمی‌توانم به هیچ چیز غیرقابل قبولی فکر کنم.

ترفند این است: هنگام تهیه میت لوف، سوسیس یا کوفته، یک تکه کوچک از مخلوط خود را بردارید و آن را در تابه سرخ کنید (یا حتی سریعتر، آن را به مدت 10 تا 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید) و مزه دار کنید. سطوح ادویه را در مخلوط متناسب با آن تنظیم کنید.

3. چاقوهای خود را تیز نگه دارید

کری مولینز سردبیر سایت Serious Eats Sweets می گوید که چاقوهای تیز مربای او هستند. داشتن چاقوهای تیز نه تنها ایمن تر است (احتمال اینکه چاقوی شما از روی سبزیجات بریزد و وارد انگشت شما شود، کمتر است)، بلکه باعث می شود که پخت و پز بسیار لذت بخش تر شود، زمانی که می توانید در کارهای برش، برش و خرد کردن خود پرواز کنید.

برای اکثر آشپزهای خانگی، تیز کردن باید یک یا دو بار در سال انجام شود. اگر برای این کار آماده هستید، می توانید چند سنگ برای خود تهیه کنید و خودتان این کار را انجام دهید، اگرچه اکثر مردم ترجیح می دهند چاقوهای خود را نزد یک متخصص ببرند. هر کاری که می‌کنید، از آن ماشین‌های سنگ‌زنی برقی افتضاح استفاده نکنید که فلز را بسیار بیشتر از آنچه لازم است جدا می‌کنند، چاقوی شما را فرو می‌برند و عمر مفید آن را کوتاه می‌کنند.

حتی با یک چاقوی تیز، می‌خواهید تیغه را با ضربه زدن روی یک فولاد به منظور تراز کردن هر گونه ضربه و خمیدگی میکروسکوپی قبل از هر بار استفاده، تراز کنید.

4. پوست پارمزان خود را ذخیره کنید

پس از اتمام پنیر، پوست پارمزان (یا هر پوست پنیر سفت) را ذخیره کنید و آن را در یک کیسه در بسته در فریزر نگهداری کنید. می توان از آن برای افزودن طعم شدید به آبگوشت ها، سوپ ها و خورش ها استفاده کرد و آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه به مایع در حال جوش اضافه کرد، مانند این سوپ ماکارونی و لوبیا 30 دقیقه ای.

5. از موزارلا یا مایع فتا به عنوان پایه سس پاستا استفاده کنید

این یکی از Serious Eats Overlord Ed است:

شب دیگر در تاکستان یک میانبر آشپزخانه عالی کشف کردم: با استفاده از آب مقداری پنیر فتا به عنوان پایه سس پنیری برای پاستا می آید. آب را از ظرف در همان قابلمه ای که برای درست کردن ماکارونی استفاده کردید در حالی که هنوز داغ است می ریزید، تکه های کوچک پنیر (من از فتا و بز استفاده کردم) و پرستو می ریزیم، یک سس پاستا برنده می شود. . با افزودن چند نیمه گوجه گیلاسی خام در فصل و/یا مقداری دانه ذرت تازه که از لپه پاک شده است به سس پنیر، چیز بسیار خوشمزه ای خواهید داشت.

6. سبزیجات و گیاهان را با یک حوله کاغذی مرطوب نگهداری کنید

آیا از آن متنفر نیستید که کشوی سبزیجات را باز می کنید و کیسه پلاستیکی را در پایین می بینید که پر از لجن سبز است که قبلاً گیاهان بوده است؟ می‌توانید با چرخاندن آنها در حوله‌های کاغذی مرطوب و قرار دادن آنها در کیسه‌های زیپ‌دار با مهر و موم‌ها که کمی باز مانده است، طول عمر گیاهان و سبزی‌های شسته شده را چندین روز افزایش دهید.

حوله های کاغذی حتی یک نشانگر طراوت داخلی به شما می دهند. در اولین نشانه پوسیدگی، لکه‌های تیره‌تری از مایع روی دستمال کاغذی شکل می‌گیرد. این نشانه خوبی است که شما باید در طی یک یا دو روز از گیاهان و سبزیجات خود استفاده کنید.

برای گیاهان خرد شده یا چیده شده، آنها را در یک ظرف کوچک اغذیه فروشی با یک حوله کاغذی مرطوب تا شده در بالای آنها نگهداری کنید.

7. از نمک نترسید، اما اسید را فراموش نکنید

همه ما می دانیم که طعم غذای رستورانی بسیار عالی است زیرا سرآشپزها در هر مرحله از فرآیند غذا را با نمک مزه دار می کنند. شما هم باید این کار را در خانه انجام دهید!

اما در اینجا یک راز دیگر وجود دارد: متعادل کردن اسید به همان اندازه مهم است که سطح نمک را به درستی در زمانی که نوبت به خوشمزه کردن غذا می رسد. یک فشار آب لیمو در سبزیجات سرخ شده شما آنها را درخشان می کند (آنها را در قارچ ها با کمی سس سویا امتحان کنید تا قارچی ترین قارچی را که تا به حال چشیده اید خواهید داشت). یک قطره سرکه می تواند سوپ یا خورش شما را از سنگین و سربی به تازه و خوش طعم تغییر دهد. من چندین نوع مختلف اسید را همیشه در دسترس دارم – لیمو، لیموترش، سرکه سفید، سرکه شراب قرمز، سرکه شری و سرکه شراب برنج را برای شروع – و در مواقعی که مناسبت لازم باشد از آنها با احتیاط استفاده می کنم.

8. از پوسته تخم مرغ برای از بین بردن پوسته تخم مرغ استفاده کنید

نیمه خالی پوسته تخم مرغ بهترین ابزار برای استخراج تکه های سرسخت پوسته های ترک خورده ای است که در کاسه قرار گرفته اند. همانطور که نیکی می گوید: “آنها مانند آهنربا هستند!”

نکات بیشتری دارید؟

می دانم که آنها را دارید، پس بیایید آنها را بشنویم! همه بهترین ترفندها و نکات آشپزخانه خود را با جامعه به اشتراک بگذارید تا همه ما بتوانیم سریعتر، قوی تر و کارآمدتر آشپزی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا