متفرقه

لپ تاپ در مقابل دسکتاپ: چگونه تشخیص دهیم کدام یک برایمان مناسب تر است

لپ تاپ در مقابل دسکتاپ: این یکی از رایج ترین سؤالاتی است که افرادی که به دنبال رایانه هستند – چه برای بازی باشد چه برای بهره وری – می پرسند. حقیقت این است که به دلیل ملاحظات بسیار، توصیه فقط یکی بالاتر از دیگری کاملاً غیرممکن است.

اما اگر کاملاً مجبور به انتخاب هستید، این راهنمای شماست. در مورد مزایا و معایب رایانه های رومیزی و لپ تاپ و اینکه چه چیزی آنها را مطابق با نیازهای خاص شما می کند، آشنا خواهید شد.

لپ تاپ در مقابل دسکتاپ: اصول

طبق TechRadar، هیچ یک از دستگاه ها بهتر از دیگری نیست. فناوری موجود در لپ‌تاپ‌ها برای رسیدن به قدرت خام رایانه‌های رومیزی بسیار کار کرده است و به معنای واقعی کلمه تنها تفاوت قابل توجه بین آنها اندازه و پیکربندی آنهاست.

دانستن تفاوت بسیار ساده است، حتی یک بچه هم می تواند این کار را انجام دهد: لپ تاپ ها کوچک و جمع و جور هستند تا به معنای واقعی کلمه روی پای شما قرار بگیرند، به همین دلیل است که آنها را به این نام می نامند. از طرف دیگر، دسکتاپ‌ها بزرگ هستند، دارای چندین بخش هستند و روی میز ثابت می‌مانند.

همانطور که قبلا ذکر شد، دیگر تفاوتی بین این دو نوع کامپیوتر از نظر عملکرد وجود ندارد. برای مثال، اگر بتوانید یک رایانه رومیزی با RTX 3080 پیدا کنید، لپ‌تاپی با همان سخت‌افزار خواهید یافت.

تنها مواردی که در لپ‌تاپ پیدا نمی‌کنید، قطعات فوق‌العاده‌ای مانند NVIDIA RTX 3090 هستند که گرمای زیادی تولید می‌کنند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند تا در یک دستگاه قابل حمل قرار بگیرند. از نظر فنی غیرممکن است که چنین قطعه پرقدرتی را در جایی قرار دهیم که خنک کننده کافی نداشته باشد. مگر اینکه شما با هیئت منصفه یک سیستم خنک کننده محله یهودی نشین را ایجاد کنید.

در نهایت، همه چیز به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اگر فردی هستید که همیشه در حال حرکت هستید و همیشه به یک کامپیوتر همراه خود نیاز دارید، به سراغ لپ تاپ بروید. اگر بیشتر یک دوست خانگی هستید، سراغ دسکتاپ بروید. خودشه. نه کمتر نه بیشتر.

برلین، آلمان – 28 دسامبر: یک شرکت‌کننده با یک کامپیوتر لپ‌تاپ می‌نشیند و در کنگره سالانه ارتباطات Chaos Chaos Computer Club در مرکز کنگره برلین در 28 دسامبر 2010 در برلین، آلمان شرکت می‌کند. Chaos Computer Club بزرگترین شبکه هکرهای کامپیوتری اروپا است و کنگره سالانه آن 3000 شرکت کننده دارد.

در مورد ارتقاء پذیری

برخی از علاقه مندان به دسکتاپ به دلایل زیادی لپ تاپ ها را مورد انتقاد قرار می دهند، اما یکی از بزرگترین نکات آنها عدم ارتقاء آشکار در این سیستم های قابل حمل است. و حق با آنهاست

نیویورک، نیویورک – 2 مه: نمایی از لپ تاپ جدید سرفیس مایکروسافت پس از یک رویداد راه اندازی مایکروسافت، 2 می 2017 در شهر نیویورک. سیستم عامل ویندوز 10 اس به سمت بازار آموزش طراحی شده است و پاسخ مایکروسافت به سیستم عامل کروم گوگل است.

جدا از گزینه‌هایی برای ارتقای حافظه‌های رم یا حافظه‌های ذخیره‌سازی (که در حال حاضر کم هستند)، به معنای واقعی کلمه کار زیادی نمی‌توانید با یک کامپیوتر لپ‌تاپ معمولی انجام دهید. وقتی سرعت کار شروع به کند شدن می کند، معمولاً نمی توانید CPU یا کارت گرافیک را ارتقا دهید. در حالی که یک مورد استفاده برای ارتقاء GPU از طریق یک داک GPU خارجی وجود دارد، این گزینه چندان مقرون به صرفه نیست.

با این حال، برخی از شرکت های لپ تاپ در حال حاضر در تلاش برای غلبه بر این هستند. یک مثال عالی می تواند شرکت Framework باشد که به فروش لپ تاپ های کاملاً قابل ارتقا افتخار می کند. در اینجا یکی از محصولات آنها است که توسط یوتیوبر محبوب فناوری لینوس سباستین بررسی می شود:

ملاحظات قیمت

اگر با انتخاب بین لپ تاپ و دسکتاپ با مشخصات مشابه روبرو هستید، تقریباً همیشه لپ تاپ گزینه گران تری خواهد بود. این به این دلیل است که شما آن را برای حمل و نقل آن می خرید.

تمام آن ابزار و ماشینکاری قطعات سفارشی برای ساخت یک ماشین سبک وزن و حمل آسان هزینه دارد و شرکت ها همیشه آن را به مصرف کننده منتقل می کنند. به این ترتیب، اولین توصیه این راهنما را در نظر خواهید گرفت: آیا همیشه در حال حرکت هستید یا بیشتر در یک مکان کار می کنید؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی گوشی ها روز به روز در حال بروزتر شدن و کارآمد تر شدن هستند. به خصوص گوشی های آیفون. اینجا را بخوانید. با کمک گوشی های آیفون حتی می توان خیلی از کارهایی که با لپتاپ و کامپیوتر انجام می دهیم را هم انجام دهیم.

نتیجه گیری

واقعاً برای این راهنما همین است. لپ تاپ ها و دسکتاپ ها، به شرطی که هر دو مدرن را با هم مقایسه کنید، دیگر از نظر قدرت تفاوت چندانی با هم ندارند. دانستن اینکه کدام یک را انتخاب کنید کاملاً به این بستگی دارد که برای چه کاری از رایانه استفاده خواهید کرد. این را هم در نظر داشته باشید که از کامپیوتر بهتر می توان به عنوان تلویزیون استفاده کرد. منبع – اما از طرفی اتصال لپتاپ به تلویزیون و استفاده از برخی قابلیت ها آسان تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا