متفرقه

7 نکته مفید اندروید برای استفاده بهینه از تلفن همراه

ما قصد داریم که شما بتوانید از سیستم عامل Google گوشی اندرویدی خود مانند یک رئیس استفاده کنید. لیست پیشنهادات و میانبرهای ما می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. اینها تنها برخی از راه‌ هایی هستند که می ‌توانید از سیستم‌ عامل Google بهره ببرید اما ویژگی‌ های زیادی وجود دارد که خودتان خواهید یافت. ثبت نام و ورود به توییتر در جالب آموز توضیح داده شده است.

1. دسترسی Guest را تنظیم کنید

اگر می‌خواهید به شخص دیگری کمی بیشتر از آن چیزی که پین ​​کردن صفحه اجازه می‌دهد دسترسی بدهید، می‌توانید. برای اینکه به کسی اجازه دهید تلفن شما را قرض بگیرد، اما به برنامه‌ها، داده‌ها یا تنظیمات شما دسترسی نداشته باشد یا پیام‌های متنی ارسال کند، به Settings > System > Advanced > Multiple Users بروید و آن را فعال کنید. شما می توانید به صورت اختیاری نوار لغزنده را برای افزودن کاربران از صفحه قفل فعال کنید. اکنون می توانید دو بار از بالای گوشی خود به پایین بکشید تا به تنظیمات سریع برسید. روی نماد کاربر خود در سمت راست پایین ضربه بزنید و افزودن مهمان را انتخاب کنید. تغییر حالت تلفن کمی طول می کشد، که هر حساب شخصی (مانند ایمیل) را حذف می کند اما مواردی مانند تماس تلفنی، نقشه ها و مرور وب را امکان پذیر می کند. فقط برنامه‌های پیش‌فرض اندروید ظاهر می‌شوند، بنابراین لازم نیست نگران ارسال پست یا توییت توسط مهمان خود برای حساب کاربری خود باشید. نکات عکاسی با آیفون را ببینید.

2. ثبت فعالیت صفحه نمایش

با اندروید 11، گوگل قابلیت ضبط صفحه نمایش داخلی را مستقیماً به سیستم عامل اضافه کرد. پیش از این، دارندگان سامسونگ، ال‌جی و وان پلاس از این قابلیت برخوردار بودند، اما اکنون هر گوشی دارای اندروید 11 این قابلیت را دارد. استفاده از آن ساده است: فقط سایه بالایی را پایین بیاورید و Screen Record > Start Recording را انتخاب کنید. شما انتخاب هایی برای نمایش نقاط لمسی و ضبط صدا دارید یا خیر. برای توقف ضبط، دوباره سایه را پایین بیاورید و روی نوار قرمز بزرگ ضربه بزنید. در آزمایش ما مانند یک جذابیت عمل کرد و یک فایل MP4 استاندارد را در گالری عکس تولید کرد.

3. از Developer Options استفاده کنید

این یکی از طریق بن مور PCMag ارائه می شود. برای روشن کردن این گزینه، به بخش About Phone برنامه Settings بروید، به قسمت Build بروید و هفت بار روی آن ضربه بزنید. سپس به Settings > System > Advanced > Developer Options بروید. از اینجا، می‌توانید ضربه‌های صفحه نمایش را نشان دهید، گزینه‌های دستگاه بلوتوث را تغییر دهید، و تنظیمات برگزیده اتصال USB را به همراه بسیاری از تنظیمات دیگر که فقط برای توسعه‌دهندگان مورد علاقه هستند، تنظیم کنید. این یکی قطعا فقط برای قلع و قمع افراطی است، و نه برای فن هراسان.

4. Find My Device را روشن کنید

اگر تلفن خود را اشتباه قرار دهید یا به سرقت رفت، هر دو سیستم عامل تلفن همراه دارای ویژگی هایی هستند که به شما کمک می کند مکان آن را روی نقشه پیدا کنید. نه تنها این، بلکه این سرویس‌های Find My نیز به شما امکان می‌دهند گوشی را غیرفعال کنید، آن را پاک کنید و صدایی را روی آن پخش کنید. سیستم عامل موبایل اپل کمی فراتر می رود و به شما امکان می دهد شماره یا پیام دیگری را روی صفحه دستگاه گم شده نمایش دهید، چیزی که ما نمی دانیم چرا گوگل اضافه نکرده است.

5. از حالت ذخیره باتری استفاده کنید

اندروید کنترل بسیار بیشتری بر روی گزینه های صرفه جویی در باتری نسبت به آیفون ارائه می دهد. نه تنها می توانید حالت صرفه جویی در باتری را فعال کنید و هنگامی که تلفن شارژ می شود به طور خودکار خاموش شود، بلکه می توانید از ویژگی Adaptive Battery نیز استفاده کنید که عمر باتری را بر اساس الگوهای استفاده شما افزایش می دهد. همچنین می‌توانید برای حالت صرفه‌جویی در باتری، برنامه‌ای تنظیم کنید و بر اساس میزان مصرفتان یا زمانی که درصد مشخصی از شارژ را می‌زنید، آن را به‌طور خودکار انتخاب کنید.

6. خانه هوشمند خود را با تلفن اندرویدی خود کنترل کنید

با نسخه 11، اندروید کنترل دستگاه های هوشمند خانه را آسان تر کرد. اگر دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید، صفحه‌ای با دکمه‌های بزرگ برای کنترل لامپ‌ها و سایر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود. برای انجام این کار، باید دستگاه‌ها را در برنامه Google home راه‌اندازی کنید و -به صورت اختیاری- یک اتاق برای دستگاه‌ها ایجاد کنید.

7. به روز رسانی را مکررا انجام دهید

همانطور که روی این مقاله کار می‌کردیم، صفحه تنظیمات امنیتی Pixel آزمایشی به ما اطلاع داد که یک به‌روزرسانی امنیتی در دسترس است. به هر حال، شما می خواهید این ها را در اسرع وقت نصب کنید. به‌روزرسانی اندروید سریع ‌تر و ساده‌ تر از همیشه است و نمی ‌دانید که چه ویژگی‌ های جدیدی را ممکن است فعال کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا