متفرقه

بازی های تیم سازی برای بهبود ارتباطات

بازی های تیم سازی فرصت های خوبی برای تقویت رفاقت، ارتباط و مهارت های رهبری هستند. آنها همه را خارج از محیط کاری معمولی گرد هم می آورند و روابط بهتری ایجاد می کنند که در نهایت منجر به همکاری تیمی بهتر می شود.

به طور کلی از مزایای فعالیت های تیم سازی می توان به ایجاد روابط دوستانه، ارتقای فرهنگی شرکت، نمایان کردن استعدادهای مخفی، افزایش تعامل و همکاری تیمی، خلق خاطرات مشترک، ارتقای روحیه تیمی، افزایش بهره وری و انگیزه، تقویت ارتباط ها، بهبود مهارت های حل اختلاف و حل مشکل، از بین بردن یکنواختی، تشویق به ایجاد مهارت جدید، تحریک خلاقیت، ایجاد اعتماد برای کار تیمی، آموزش همکاری و ایجاد یک جو انسانی در محیط کار اشاره کرد.

چگونه تیم سازی را فراگیر کنیم

اکثر تیم ها تمایل دارند، بین اعضا روابطی شفاف، حمایت کننده، و شاد باشد و ضروری است که هر فعالیت تیمی بدون در نظر گرفتن شخصیت ها یا مجموعه مهارت ها، برای کل گروه، سازنده و لذت بخش باشد. اگر می خواهید بر روی ایجاد یک فرهنگ فراگیر از راه دور کار کنید یا  تیم های حضوری در کنار هم احساس راحتی بیشتری داشته باشند، درهر صورت موارد زیر را برای یک تجربه تیم سازی فراگیر در نظر بگیرید:

تیم سازی فراگیر یعنی شامل همه افراد. بسته به نوع فعالیت تیم سازی، ممکن است از استخدام یک متخصص خارجی برای تسهیل یک رویداد تیم سازی که همه می توانند در آن شرکت کنند، بهره مند شوید.

اگر درون‌گراهایی در تیم دارید، ممکن است آن‌ها در مورد تمرینی که شامل تعاملات اجتماعی زیادی است هیجان‌زده نباشند و در گروه‌های کوچک بهتر عمل کنند.

هم‌تیمی‌هایی که دارای اختلالات گفتاری، بینایی یا شنوایی هستند ممکن است در طول بازی که شامل چشم‌بند کردن بازیکنان و برقراری ارتباط بدون نگاه کردن به یکدیگر است، احساس غفلت کنند.

بازی‌ های فعال بدنی می‌توانند هم تیمی‌های دارای اختلال فیزیکی را حذف کنند.

قبل از انتخاب یکی از بازی‌ های تیم‌ سازی از این فهرست، توانایی‌های همه را بررسی کنید. فعالیتی را پیدا کنید که همه اعضای تیم شما بتوانند در آن شرکت کنند. شاید حتی یک نظرسنجی ناشناس ارسال کنید تا ببینید تیم شما مایل به شرکت در چه نوع فعالیت هایی است. در نهایت، بهترین فعالیت تیم سازی، فعالیتی خواهد بود که همه می توانند از آن لذت ببرند.

45 بازی تیم سازی برای بهبود ارتباطات و رفاقت

بازی های تیم سازی فرصت های خوبی برای تقویت رفاقت، ارتباط و مهارت های رهبری هستند. آنها همه را خارج از محیط کاری معمولی گرد هم می آورند و روابط بهتری ایجاد می کنند که در نهایت منجر به همکاری تیمی بهتر می شود.

همانطور که Ashley Frabasilio، مدیر تعامل کارکنان در Asana می گوید: “ایجاد یک تجربه مشترک برای تیم ها برای ایجاد روابط یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتماد و تشویق همکاری است.” بهترین بازی آنلاین کامپیوتر را پیدا کنید که به صورت گروهی بتوان انجام داد.

چه به دنبال فعالیت های داخل خانه یا خارج از منزل، بازی های سریع یخ شکن یا فعالیت هایی برای ارتباط با اعضای تیم از راه دور خود باشید، ما لیستی از بیش از 45 بازی تیم سازی را گردآوری کرده ایم که واقعاً از آنها لذت خواهید برد.

بازی های یخ شکن تیمی

سوالات و فعالیت‌های یخ‌شکن بهترین بازی‌های «آشنایی با شما» هستند، اما بازی با هم تیمی‌هایی که مدت‌هاست می‌شناسید نیز سرگرم‌کننده هستند. می‌توانید آن‌ها را پخش کنید تا همه را برای یک جلسه آماده کنید (مخصوصاً در تماس‌های ۸ صبح) یا از آن‌ها برای معرفی اعضای جدید تیم استفاده کنید. این بازی همچنین جز بهترین بازی آنلاین کامپیوتر نیز محسوب می شود.

1. دو حقیقت، یک دروغ

اندازه تیم: 3+ نفر

زمان: 2 تا 3 دقیقه برای هر نفر

نحوه بازی: از همه افراد گروه بخواهید که دو واقعیت در مورد خود و یک دروغ بیان کنند. هر چه حقایق به یاد ماندنی تر باشد (مثلاً من در کاستاریکا به چتربازی رفتم) و دروغ ها باورپذیرتر (مثلاً من دو سگ دارم)، بازی سرگرم کننده تر خواهد بود! سپس، از هر یک از اعضای تیم بخواهید سه بیانیه خود را ارائه دهند و گروه رای دهند که کدام یک از آنها دروغ است.

چرا این تمرین عالی است: این بازی برای گروه هایی که هنوز یکدیگر را به خوبی نمی شناسند عالی است. جزئیاتی که به اشتراک می‌گذارید می‌تواند به‌عنوان بلوک‌های سازنده برای مکالمه‌های دیرهنگام مورد استفاده قرار گیرد («در کاستاریکا چه کار دیگری انجام دادید؟») تا به شما ایده بهتری درباره اینکه با چه کسی کار می‌کنید ارائه دهد.

2. پنی برای افکار شما

اندازه تیم: 5+ نفر

زمان: 2 تا 3 دقیقه برای هر نفر

نحوه بازی: شما به جعبه ای پر از سکه (یا سکه های دیگر) نیاز دارید که سن آن فقط به اندازه جوان ترین عضو تیم شما باشد (زمانی نیست که در مورد پنی کلکسیونر سال 1937 خود ببالید). از هر یک از اعضای تیم بخواهید که یک سکه از جعبه بکشند و یک داستان، خاطره یا چیزهای مهم دیگری که در آن سال برایشان اتفاق افتاده را به اشتراک بگذارند. این می تواند هر چیزی از یادگیری دوچرخه سواری تا رسیدن به اولین شغل شما باشد.

چرا این تمرین عالی است: این یک پیچ و تاب سرگرم کننده در یک یخ شکن ساده و بدون استرس است که به همه این فرصت را می دهد تا یک داستان شخصی را با تیم خود به اشتراک بگذارند. اگر داستان‌ها کوتاه‌تر هستند، می‌توانید چندین دور بازی کنید یا به اعضای تیم اجازه دهید داستان‌های خود را توضیح دهند تا بینش عمیق‌تری در مورد زندگی خود به دست آورند.

3. تصاویر خلقی

اندازه تیم: 5+ نفر

زمان: 2 تا 3 دقیقه برای هر نفر

نحوه بازی:

قبل از شروع بازی، تعدادی تصاویر مختلف مثل بریده های روزنامه، برش های مجله، کارت پستال و پوستر را آماده کنید. برای این کار می توانید از اینترنت هم کمک بگیرید و تصاویر مختلفی را از یک منبع عالی مثل Pinterest دانلود و چاپ کنید. تصاویر انتخابی باید مناظر، شهرها، افراد، اشکال یا حیوانات را در رنگ ها و چشم اندازهای مختلف نشان دهند.

همه تصاویر را بچینید و از اعضای تیم بخواهید هر کدام یکی را انتخاب کنند که با حال و هوای فعلی آنها طنین انداز شود. هنگامی که همه یک تصویر را انتخاب کردند، از آنها بخواهید که با چه چیزی طنین انداز شده اند، چه احساسی در آنها ایجاد می کند و چرا آن را انتخاب کرده اند، به اشتراک بگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا