سفر و گردشگری

12 نوع مختلف گردشگر

از ابتدای خلقت انسان، سفر همگام و همراه با زندگی افراد بوده و تاریخ نشان می دهد که مسافرت و جهانگردی به قدمت تمدن است. مردم تمدن های ماقبل تاریخ با انگیزه به دست آوردن غذا، دوری از خطر و نقل مکان به آب و هوای مساعد، مسافرت می کردند. اما امروزه برای کاوش در طبیعت یا آشنایی با مناطق و فرهنگ های مختلف صورت می گیرد.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از گردشگر داشته باشیم، به کسی گفته می شود که به محلی غیر از محل زندگی خود برای مدتی کمتر از ۱۲ ماه مسافرت کند و هدف از ماندنش کسب درآمد، در آن محل سفر کرده، نباشد. در ادامه انواع گردشگر را با هم بررسی می کنیم.

نوشته های مشابه

1. داخلی

گردشگری داخلی اساساً زمانی است که از جایی در داخل کشور خود بازدید می کنید اما خارج از مکان خاصی که زندگی می کنید.

یک بریتانیایی را تصور کنید که در لندن زندگی می کند. اگر لندن را برای کاوش در بخش دیگری از بریتانیا ترک کنند، به عنوان یک گردشگر داخلی طبقه بندی می شوند.

2. ورودی

گردشگر ورودی دقیقاً برعکس مورد قبل است. گردشگر ورودی به کسی گفته می شود که در خارج از کشور محل سکونت خود به فعالیت و بازدید می پردازد. به طور مثال اگر یک شخص بریتانیایی بریتانیا را ترک کند تا در فرانسه، یا اسپانیا، یا هر جایی که انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی نیست، سفر کند، بر اساس مقصد انتخابی خود به عنوان گردشگر ورودی طبقه‌ بندی می‌شود.

3. خروجی

و در نهایت، گردشگری خارج از کشور زمانی است که کشور خود را برای کاوش در جای دیگری ترک می کنید.

بنابراین، از نظر فنی، شما می توانید یک گردشگر ورودی و خروجی همزمان باشید!

به عنوان مثال، بریتانیایی که بریتانیا را ترک می‌کند تا برای تعطیلات به فرانسه برود، یک گردشگر خروجی از دیدگاه بریتانیا و یک گردشگر ورودی از فرانسه است.

4. Drifter

Drifters گردشگرانی هستند که هر بار به جای آشنایی، تازگی را انتخاب می کنند.

آن‌ها از ماجراجویی لذت می‌برند، خود را در جامعه محلی غوطه‌ور می‌کنند، و چه تنها باشند و چه در یک گروه، تمایل دارند بدون برنامه یا برنامه سفر حرکت کنند.

5. کاوشگر

کاوشگرها از تازگی بر آشنایی نیز ترجیح می‌دهند، اما نه به همان میزان دریفت‌ها!

آنها ترجیح می دهند به تنهایی سفر کنند، همچنین از ظاهری از راحتی، ساختار و اطمینان در جاده لذت می برند. اگر آنها می توانند مکان های جذاب را با یک وسیله حمل و نقل قابل اعتماد ببینند، پس آنها خرگوش های خوشحال هستند.

6. توریست انبوه فردی

سفره ها با گردشگران انبوه منفرد می چرخد ​​که آشنایی را بر تازگی ترجیح می دهند.

با این حال، آنها تصمیم می گیرند که به تنهایی این کار را انجام دهند و در صورت امکان سفر انفرادی را به اکتشاف گروهی ترجیح می دهند. آنها یک برنامه سفر نسبتاً ساختار یافته را دنبال می کنند و به زمان های خاصی در بخش های خاصی از شهر می پردازند.

7. توریست انبوه سازمان یافته

سرانجام، گردشگر انبوه سازمان یافته وجود دارد.

این افراد در آن سوی طیف قرار دارند و هر بار آشنایی را به تازگی ترجیح می دهند. آنها گردشگرانی هستند که در صورت امکان از راهنمای تور پیروی می کنند، سعی می کنند یک برنامه سفر ایجاد کنند و به آن پایبند باشند، و هیچ چیز را به شانس واگذار نمی کنند.

8. آلوسنتریک (AKA “Venturers”)

به گفته منبع فوق، گردشگران متمایل به «برون‌گرا، با اعتماد به نفس و ماجراجو» هستند.

آنها تمایل دارند به کشور مورد علاقه خود پرواز کنند و مقصدهای دور از دسترس را به جای مقصدهای شلوغ/توریستی انتخاب می کنند.

از این توضیحات، به نظر می رسد مسافران آلوسنتریک شبیه به رانشگرها و کاوشگران بخش قبل هستند. با این حال، این بسیار تفسیر خود من است! کارشناسان در زمینه گردشگری ممکن است کاملاً با این نظر مخالف باشند.

9. روان‌محور (با نام مستعار «وابسته‌ها»)

گردشگران روان‌محور به‌عنوان «خود بازدارنده، عصبی و غیرماجراجو» اساساً نقطه‌ی مقابل گردشگران آلوسنتریک هستند.

آنها «اغلب به دلایل روانی و نه مالی ناشی از سایر نگرانی‌های عملی از سفر هوایی امتناع می‌ورزند» و مقاصد آشنا را ترجیح می‌دهند که می‌توانند با ماشین به آنجا سفر کنند و زیرساخت توریستی خوبی دارند.

گردشگر روان‌محور با لذت بردن از بسته‌های تور و برنامه‌های سفر به خوبی سازمان‌دهی شده، به نظر بسیار شبیه گردشگران انبوه سازمان‌یافته و انفرادی بالا است.

10. گردشگری هنری

عاشق رفتن به مکان های جدید برای درگیر شدن در صحنه هنری هستید؟ شاید به جشنواره های هنری بروید، گالری های هنری را کاوش کنید یا در رویدادهای هنری خاص شرکت کنید.

در هر صورت، شما رسما یک “گردشگر هنری” هستید.

حتی مواردی مانند رفتن به موزه‌های معروف و رویدادهای مزه شراب نیز ظاهراً در زیر مجموعه گردشگری هنری قرار می‌گیرند.

11. کوله گردی/گردشگری جوانان

این نوع گردشگری معمولاً شامل نسل جوان تر می شود و اغلب با سفرهای سالیانه ارتباط دارد و به دلیل جمعیت معمولی به عنوان گردشگری جوانان نیز شناخته می شود. همان طور که از اسم این گردشگری مشخص است، زمانی که وسایل خود را در کوله پشتی قرار می دهید و به جاده می روید در این دسته از گردشگری قرار می گیرید.

گاهی اوقات به دلیل جمعیتی معمولی آن به عنوان «گردشگری جوانان» شناخته می‌شود، گردشگری کوله‌پشتی (یا کوله‌پشتی) اساساً زمانی است که وسایل خود را در کوله پشتی می‌کوبید و به جاده می‌روید!

از آنچه من می توانم بگویم، معمولاً با نسل جوان تر همراه است و اغلب با سفرهای سالیانه مرتبط است.

12. گردشگری بودجه

سریع: مطمئن نیستم که این یک نوع گردشگری رسمی باشد یا توسط جامعه مسافرتی بین المللی اختراع شده باشد!

با این وجود، به عنوان کسی که همیشه با بودجه سفر می کند، می توانم مشروعیت آن را تضمین کنم! سفر/گردشگری مقرون به صرفه عمل کاوش در یک بند کفش است. با ارتباط نزدیک با گردشگری کوله پشتی، سعی می کنید بدون دسترسی به مبالغ هنگفت پول نقد، آنچه را که می توانید ببینید و انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا