سفر و گردشگری

5 بهترین مکان برای بازدید در کلمبیا

شهرها، پوئبلوها، سواحل و پیاده روی

گوهر آمریکای جنوبی، کلمبیا برای هر مسافری چیزی دارد. در اینجا5 مورد از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کلمبیا وجود دارد که توسط من و سایر کارشناسان سفر توصیه شده است.

نوشته های مشابه

پوبلوهای رنگارنگ، شهرهای جذاب، پارک‌های ملی خیره‌کننده و سواحل ایده‌آل: کلمبیا همه چیز را دارد.

خیلی وقت پیش نبود که گردشگران از کلمبیا دوری کردند. اما زمانه قطعا تغییر کرده است. امروزه این جواهر آمریکای جنوبی در صدر فهرست آرزوهای سفر قرار دارد.

مردمی که به تمام معنا متفاوت هستند، اغلب به درستی کلمبیا را به عنوان چندین ملت – هر کدام با مناظر، سنت ها، فرهنگ و غذاهای خاص خود – توصیف می کنند.

از خط ساحلی کارائیب تا لبه آمازون، شهرهای استعماری اسپانیا تا کلان شهرهای مدرن، نقاط توریستی کلمبیا تا جواهرات پنهان، اینها 28 مکان بسیار مناسب برای سفر در کلمبیا هستند.

بهترین شهرهای کلمبیا برای بازدید

1. مدلین، بهترین شهر برای بازدید در کلمبیا

دومین شهر بزرگ کلمبیا زمانی خطرناک ترین شهر جهان محسوب می شد. اما دیگر نه. به لطف برخی پروژه های عمرانی تخیلی و اراده و انعطاف پذیری ساکنان محلی، مدلین از گذشته سایه خود بیرون آمده و به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کلمبیا تبدیل شده است.

مدلین که «شهر بهار ابدی» نام دارد، در بخش غنی و حاصلخیز کلمبیا قرار دارد که مسئول تولید بیشتر قهوه، میوه و گل‌های این کشور است. خود شهر به‌طور شگفت‌انگیزی بزرگ است: خانه‌های آجری که کیلومترها در هر جهت گسترده شده‌اند، از دیدبان‌هایی که از طریق تله‌کابین‌های متصل به تنها سیستم متروی کلمبیا به بهترین وجه قابل مشاهده هستند.

برجسته‌ترین مکان‌های مدلین عبارتند از: Museo de Casa de la Memoria، ادای احترامی ذوق‌آمیز به گذشته پر فراز و نشیب شهر، و Comuna 13، مجموعه‌ای از موانع که به کناره تپه چسبیده‌اند و بوم نقاشی بهترین هنر خیابانی مدلین را ارائه می‌دهند.

روزهای خود را در Medellin با بازدید از بازارهای میوه، نوشیدن OJ تازه و نوشیدنی امپانادا و آرپا بگذرانید. یا می توانید به El Poblado، مرفه ترین منطقه شهر بروید و از رستوران های متعدد لذت ببرید. در Laureles، حومه شهر لذت بخش پر از پارک، کافه و بار، قدم بزنید.

در Plaza Botero (که با مجسمه‌های هنرمند متولد مدلین پوشانده شده است) سلفی بگیرید و اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در اولین آخر هفته ماه در شهر هستید، برای خرید سوغاتی‌های معتبر وارد بازار صنایع دستی San Alejo شوید. .

Medellin بزرگترین مرکز حمل و نقل در بخش Antioquia و نقطه عزیمت عالی برای کاوش در کمربند قهوه کلمبیا و شهرهای رنگارنگ استعماری است که این بخش از کشور را مشخص می کند. ارزش آن را دارد که دو یا سه روز در شهر بگذرانید – بیشتر وقت خود را باید به خوردن و نوشیدن اختصاص دهید.

2. کارتاژنا، یکی از زیباترین مکان های کلمبیا

شهر بندری کارتاخنا در سال 1533 تأسیس شد. یکی از بهترین مکان‌های کلمبیا برای معماری و فرهنگ پر جنب و جوش، چندین بخش از کارتاخنا در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

کارتاخنا به دلیل موقعیتش در سواحل کارائیب، حس منحصر به فردی دارد. بازدیدکنندگان از شهر همچنین از دسترسی آسان به سواحل، جزایر و جنگل نوردی لذت می برند.

خود شهر به سه محله تقسیم می‌شود: گتسمانی، سن سباستین و سانتا کاتالینا (که در آن کلیسای جامع نمادین و بسیاری از شناخته‌شده‌ترین خیابان‌ها و ساختمان‌ها را خواهید دید)، به‌علاوه سن دیگو، که به‌طور سنتی محل زندگی بازرگانان کارتاخنا است.

موارد ضروری در کارتاخنا شامل بالا رفتن از قلعه کاستیلو برای تماشای منظره، پرسه زدن در Plaza Santo Domingo، و خرید سوغاتی در بازار سرپوشیده لاس بووداس است. اگر شهر پرجنب‌وجوش یونسکو بیش از حد است، به یکی از سواحل خیره‌کننده اطراف استراحت کنید یا یک قایق به جزایر کارائیب کلمبیا اجاره کنید.

همانطور که با پای پیاده کارتاگنا را کاوش می کنید، مراقب پالنکوراهای معروف، میوه فروشان با لباس های پر جنب و جوش و سبدهای گاری فروشی از محصولات استوایی باشید. از دست دادن آنها سخت است!

3. بوگوتا، پایتخت پویا کلمبیا

بزرگترین شهر کلمبیا و پایتخت این کشور، بوگوتا، یک توقف ضروری در هر برنامه سفر کلمبیا است.

اسپانیایی ها سانتافه د بوگوتا را در سال 1538 در ارتفاع خیره کننده 8661 فوتی تأسیس کردند. این شهر که در دامنه کوه‌های سرسبز قرار دارد، امروزه شهری شلوغ و خانه بیش از 11 میلیون نفر است.

برای دریافت بهترین نمای کلی از شهر قدیمی استعماری، منطقه تجاری و حومه‌هایی که تا افق امتداد دارند، می‌توانید با تله کابین به بالای Monserrate (10340 فوت) بروید.

ساختمان‌های تاریخی خیره‌کننده در خیابان‌های باریک شهر قدیمی، باریو دل کاندلاریا قرار دارند. قلب شهر پلازا بولیوار است که در آن نوازندگان به طور مرتب برنامه اجرا می کنند و رویدادهای دیگری در آن برگزار می شود.

در یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، جاده اصلی Carrera Septima برای دوچرخه‌سواران، اسکیت‌بازان خطی، دونده‌ها و پیاده‌روها بسته است. پس از اجرای ورزشی، یک جشنواره فولکلور در خیابان ها برگزار می شود.

حداقل دو روز در بوگوتا برنامه ریزی کنید تا از مناظر اصلی دیدن کنید، بیشتر اگر می خواهید جاذبه های اطراف را ببینید یا به اندازه کافی خوش شانس هستید که یکی از جشنواره های متعدد در حال برگزاری است تا بتوانید پای رقص بوگوتا را به سالسا بچرخانید.

4. کالی، پایتخت سالسا کلمبیا

کالی بیشتر توسط خارجی ها به عنوان خانه سابق کارتل بدنام کالی شناخته می شود. بسیاری از مسافران بدون اینکه بدانند این شهر کلمبیایی به چیز دیگری نیز مشهور است از آن صرف نظر می کنند.

اگر علاقه مند به یادگیری رقص سالسا هستید، کالی پایتخت جهانی سالسا محسوب می شود. من دو ماه را در آنجا گذراندم و بعدازظهرها دروس گروهی سالسا را ​​خواندم و آنچه را که در شب یاد گرفتم در مکان‌های محلی مانند تین تین دیو تمرین کردم.

کلمبیایی ها از دوستانه ترین مردم دنیا هستند. آن‌ها می‌دانند که همه افراد از جایی شروع می‌کنند، بنابراین اگر تازه وارد سالسا هستید، لازم نیست خجالتی باشید. در کلوب‌هایی که شب‌ها می‌رقصیدم و با دوستان جدیدی که به من یاد دادند چگونه با زبان عامیانه کلمبیایی هماهنگ شوم، عکس‌های آگاردینت گرفتم.

کالی همچنین میزبان مسابقات قهرمانی سالسا جهان است که در آن می‌توانید کودکان چهار تا پنج ساله را تماشا کنید که در مسابقات انفرادی یا گروهی رقابت می‌کنند. چندین روز در چندین مکان به طول می انجامد و راهی عالی برای دیدن کالی از منظر محلی است.

5. پوپایان، یکی از بهترین شهرهای استعماری کشور

پوپایان در بخش قفقاز در غرب کلمبیا قرار دارد. این یکی از مقاصد برتر کلمبیا برای توقف در هنگام سفر با اتوبوس از اکوادور به شهر کالی است.

پوپایان، که با نام La Ciudad Blanca («شهر سفید») شناخته می‌شود، قطعاً ارزش یک توقف برای حداقل دو شب را دارد (اگر می‌توانید بیشتر از آن استفاده کنید). آب و هوا بسیار ملایم تر از کالی است، و با تمام جذابیت های یک شهر استعماری معمولی، این شهر کوچک یک معرفی عالی برای کلمبیا فراهم می کند.

مرکز استعماری ادای احترام زیبایی به معماری اسپانیایی پسا استعماری است و به راحتی می توان روزها را به کاوش در خیابان های سنگفرش و ساختمان های سفیدرنگ سپری کرد. Iglesia San Francisco در شهر قدیمی ارزش دیدن را دارد، و شما می توانید در داخل ساختمان گشتی بزنید تا مجموعه ای از مومیایی ها را ببینید که پس از زلزله ای که در دهه 1980 به ساختمان آسیب رساند، کشف شدند.

اگر به دنبال فعالیت‌های ماجراجویانه‌تر هستید، می‌توانید از El Morro de Tulcan، منظره‌ای بر فراز شهر که هرم هندی متعلق به دهه ۱۵۰۰ را در خود جای داده است، پیاده‌روی کنید. این یک مکان عالی برای تماشای غروب خورشید است و به راحتی از مرکز شهر (یا یک تاکسی ارزان دورتر) فاصله دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا