سلامتی

8 راه برای حفظ سلامتی بعد از 50 سالگی

1. بدن خود را حرکت دهید

ما انتظار نداریم که شما یک شبه به آرنولد شوارتزنگر تبدیل شوید، اما گنجاندن تمرینات قدرتی یا مقاومتی در برنامه هفتگی خود برای حفظ توده عضلانی بسیار مهم است. سارکوپنی – از دست دادن توده عضلانی با افزایش سن – می تواند تا حدی با تمرینات قدرتی جبران شود و ورزش عضلات در واقع می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. بنابراین شاید برایتان این سوال پیش بیاید که بعد از 50 سالگی چه کارهایی برای سلامتی انجام دهیم. سعی کنید ورزش های هوازی را فراموش نکنید. بهبود خواب، فشار خون، ایمنی و سلامت روان تنها بخشی از مزایای تمرینات قلبی است.

2. آن را دراز کنید

اگر مدتی از تلاش برای لمس انگشتان پا گذشته باشد، ممکن است انعطاف پذیری شما به کمی TLC نیاز داشته باشد. کلاس تای چی، یوگا یا پیلاتس علاوه بر اینکه راهی سرگرم کننده برای ملاقات با افراد جدید است، می تواند به انعطاف پذیری، تعادل و چابکی شما کمک کند، که همه اینها برای کمک به جلوگیری از سقوط در زندگی بعدی بسیار مهم هستند. اگر مبتدی هستید، این پنج حرکات کششی ساده صبحگاهی را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

3. از نشستن بپرهیزید

چه پشت فرمان، پشت میز یا روی کاناپه، نشستن طولانی مدت یک خطر برای سلامتی است. یک یادآور ساعتی تنظیم کنید تا بلند شوید، آن را دراز کنید و راه بروید. ذهن و بدن شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.

4. رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل، کم چربی اشباع شده و سرشار از سبزیجات، میوه و غلات کامل سالم، شما را برای آینده آماده می کند. تصادفی نیست این رژیم غذایی انتخابی در مناطقی از جهان است که مردم در آن زندگی طولانی و سالمی دارند مانند ایکاریا در یونان و ساردینیا در ایتالیا. در مورد مزایای سلامتی رژیم مدیترانه ای بیشتر بدانید.

علاوه بر این، داشتن کلسیم کافی در رژیم غذایی برای زنان و مردان برای قوی نگه داشتن استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان مهم است. رفرنس. در 50 سالگی، مقدار توصیه شده کلسیم برای مردان 1000 میلی گرم در روز و برای زنان به 1300 میلی گرم در روز افزایش می یابد. غذاهای غنی از کلسیم عبارتند از شیر و فرآورده های شیر (ماست، پنیر)، سبزیجات سبز برگ، توفو، ماهی و آجیل.

به دنبال بهبود رژیم غذایی خود هستید؟ پولی برای مواد غذایی فانتزی ندارید و زمانی برای آشپزی ندارید؟ شریک نوک پایه No Money No Time شما را پوشش داده است. امروز در آزمون تغذیه سالم شرکت کنید تا ببینید کجا می‌توانید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و دسترسی به دستور العمل‌های شخصی‌شده از متخصصان برجسته تغذیه و رژیم‌های غذایی را باز کنید – همه اینها بدون پرداخت یک سنت!

5. در حد اعتدال بنوشید

اگر می خواهید بهتر بخوابید، سفرهای شبانه کمتری به حمام داشته باشید و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید، اکنون زمان خوبی برای کاهش مصرف الکل است. متأسفانه بدن پیری به خوبی با الکل کنار نمی آید. این بدان معنا نیست که شما باید نوشیدنی را به طور کامل ترک کنید، اما به این معنی است که نباید بیش از یک تا دو نوشیدنی استاندارد در روز مصرف کنید. در مورد اثرات الکل بر سلامتی خود بیشتر بدانید.

6. خواب را در اولویت قرار دهید

از کمک به شما در حفظ وزن سالم گرفته تا بهبود تمرکز و کاهش خطر بیماری قلبی و سکته، دلایل بسیار خوبی برای اولویت دادن به یونجه وجود دارد. اما خواب با کیفیت می تواند سخت باشد. https://salemziba.com/introducing/top-body-contouring-doctors/

به علاوه، اکنون دانشمندان بر این باورند که هنگام خواب، مغز شما پروتئین‌های مضری مانند بتا آمیلوئید را که با بیماری آلزایمر مرتبط است، دفع می‌کند. اگر این شما را تشویق به گرفتن برخی از z ها نمی کند، ما مطمئن نیستیم که چه خواهد شد!

7. سیگار را ترک کنید

ما این مورد را کوتاه و واضح نگه می داریم – ترک سیگار بهترین کاری است که برای سلامتی خود انجام می دهید. هیچ وقت برای ترک دیر نیست

اگر هدف شما ترک سیگار است، ما می خواهیم به شما در رسیدن به آن کمک کنیم. به همین دلیل است که ما پوشش‌های اضافی را ارائه می‌کنیم که شامل مزایای درمان‌های جایگزین نیکوتین است که توسط پزشک عمومی شما سفارش داده می‌شود، از جمله آدامس، چسب، استنشاق و قرص‌های پاستیل. هدف این درمان‌ها کمک به شما برای ترک سیگار با جایگزین کردن مقداری از نیکوتین اعتیادآوری است که معمولاً از طریق سیگار دریافت می‌کنید تا علائم ترک را کاهش دهید.

برای راهبردهای مقابله و روش های ترک، به quitnow.gov.au مراجعه کنید یا با Quitline به شماره 13 78 48 تماس بگیرید.

8. واکسینه کنید

سیستم ایمنی بدن شما احتمالاً آنقدر که در 30 سالگی بود، نیست.

ابتلا به آنفولانزا هرگز خوب نیست، اما زمانی که سن شما بالای 50 سال باشد، عفونت آنفولانزا می تواند هفته ها شما را درگیر کند. برای کمک به کاهش احتمال بیماری، مطمئن شوید که سالانه واکسن آنفولانزا بزنید.

به‌علاوه، اگر در 10 سال گذشته تقویت‌کننده کزاز نداشته‌اید، توصیه می‌شود آن را دریافت کنید. این دارو به عنوان یک تقویت کننده ترکیبی برای کزاز، دیفتری و سیاه سرفه، توسط Medicare ارائه می شود.

و در نهایت، واکسن زونا را در نظر بگیرید. این بثورات دردناک را می توان در افرادی که قبلا آبله مرغان داشته اند فعال شود. این واکسن تحت پوشش Medicare نیست، اما قطعاً ارزش بررسی دارد.

آیا زمان معاینه پوشش سلامت فرا رسیده است؟

در nib، ما متعهد هستیم که شما را در بهترین حالت خود نگه داریم، به همین دلیل است که فهرستی از بررسی های بهداشتی را که برای افراد بالای 50 سال مهم است، گردآوری کرده ایم.

نیازهای پوشش سلامت هر فرد متفاوت است. برای کمک به درک اینکه چه سطحی از پوشش برای شما مناسب‌تر است، امروز با کارشناسان پوشش ما تماس بگیرید تا بیشتر در مورد آنچه افرادی مانند شما معمولاً ادعا می‌کنند و اینکه چه پوششی مناسب‌ترین پوشش است، بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا