سبک زندگی

تاثیر سبک زندگی های مختلف بر سلامتی

انتخاب سبک زندگی تاثیر زیادی بر سلامت و تندرستی دارد، به خصوص وقتی که سن بالا تر می رود. در ادامه توصیه هایی را بیان کردیم که کمک خواهند کرد تا انتخاب های سالمی داشته باشید و با افزایش سن احساس خوبی به شما دست بدهد.

1. ورزش منظم داشته باشید. ورزش برای حفظ قدرت، تعادل و انعطاف پذیری مهم است که همه اینها می تواند به جلوگیری از افتادن و آسیب های دیگر کمک کند. همچنین به بهبود گردش خون، سلامت قلب، عملکرد ریه و وضوح ذهنی کمک می کند. حتی ورزش متوسط – مانند پیاده روی تند – می تواند در سلامت شما تفاوت ایجاد کند.

2. رژیم غذایی سالم داشته باشید. یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی میوه، سبزی، غلات کامل، منابع پروتئینی بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب است. از غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین (شامل آب میوه)، مقادیر بیش از حد چربی های اشباع شده یا ناسالم (مانند غذاهای سرخ شده)و نمک سود خودداری کنید. همه اینها می توانند به فشار خون بالا کمک کنند که به قلب و عروق فشار وارد می کند. خوردن بیش از حد قند نیز می تواند منجر به افزایش وزن شود که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. افزودن فیبر بیشتر که در غلات کامل، لوبیا، نخود، عدس، آجیل و دانه ها یافت می شود، به رژیم غذایی شما می تواند سلامت روده را ارتقا دهد و در عین حال به جلوگیری از یبوست رایج در پیری کمک کند. عادات غذایی سالم همراه با فعالیت بدنی منظم به حفظ وزن سالم در طول زندگی شما کمک خواهد کرد. این روش ها احتمال ابتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، سکته _ مغزی و آلزایمر را در ادامه زندگی کاهش می دهند.

3. اگر سیگار را ترک نکرده اید! سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود در هر سنی انجام دهید. اما به ویژه با افزایش سن مضر است زیرا با آسیب رساندن به کلاژن (پروتئینی که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد) روند پیری را تسریع می بخشد و چین و چروک را سریعتر بدتر می کند.

چگونه به عنوان یک شهروند ارشد سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

با افزایش سن، حفظ سبک زندگی سالم به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند. این امر به خصوص برای شهروندان سالمند که ممکن است بیشتر در معرض مشکلات سلامتی باشند، صادق است. با این حال، سالم ماندن به عنوان یک شهروند سالمند می تواند دشوار باشد، زیرا بسیاری از سالمندان شرایط مزمنی دارند که باید مدیریت شوند. علاوه بر این، سالمندان ممکن است به اندازه کافی ورزش نکنند یا رژیم غذایی متعادلی نخورند.

https://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1/%d8%b5%d8%a8%d8%ad%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c.html

خوشبختانه، برخی از کارها وجود دارد که سالمندان می توانند برای سالم ماندن و بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهند. در اینجا چند نکته وجود دارد:

1) معاینات و غربالگری های منظم را انجام دهید. برای سالمندان مهم است که به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنند تا هر گونه مشکل سلامتی بالقوه در اوایل تشخیص داده شود. سالمندان همچنین باید غربالگری های معمولی را برای مواردی مانند سرطان و سطح کلسترول انجام دهند.

2.فعال بمانید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. ورزش برای افراد در تمام سنین بسیار مهم است، اما به ویژه برای سالمندان به منظور حفظ توده عضلانی و تراکم استخوانی مهم است. خوردن یک رژیم غذایی مغذی نیز کلیدی است، زیرا می تواند به کاهش خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و سایر بیماری های مزمن کمک کند.

3)ترک سیگار. اگر بالای ۵۰ سال سیگاری هستید، ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان، بیماری ریوی، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های جدی را افزایش می دهد.

4)مصرف الکل را محدود کنید. نوشیدن بیش از حد الکل می تواند منجر به آسیب کبدی، فشار خون بالا، نارسایی قلبی شود.

5)خواب کافی داشته باشید. اغلب بزرگسالان به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند؛ با این حال، با افزایش سن الگوی خواب تغییر می کند و استرس را افزایش می دهد. متاسفانه استرس اغلب اجتناب ناپذیر است؛ با این حال راه هایی برای مدیریت بهتر آن وجود دارد مانند یوگا. منبع

نکاتی برای سبک زندگی سالم

  • مراقب رژیم غذایی خود باشید
  • به طور منظم صبحانه بخورید
  • مقدار زیادی مایعات بنوشید
  • وعده غذایی آخر شب ممنوع
  • از نمک کمتر استفاده کنید
  • بهداشت را رعایت کنید
  • برای ساعات طولانی ننشینید
  • از تفکر بدبینانه بپرهیزید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا