سبک زندگی

چگونه خود را بهتر کنید: نکاتی برای تبدیل شدن به بهترین خود

1. برای بهبود ترس از شکست تلاش کنید

ترس از شکست می‌تواند شما را از برداشتن گام‌های رو به جلو برای رسیدن به اهدافتان باز دارد و روی رشد خود کار کنید.

برای بهتر شدن خود، مهم است که راه هایی برای انجام کارهای دشوار پیدا کنید، حتی زمانی که ترس مانع شما می شود. به همین دلیل مهم است که روی ترس از شکست کار کنید و از منطقه راحتی خود خارج شوید.

برای بهبود این ترس، می توانید از چیزهای کوچک شروع کنید و به سمت ترس های بزرگتر بروید. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید با غلبه بر ترس خود از سخنرانی عمومی با ثبت نام برای برگزاری سمینار در محل کار شروع کنید.

درعوض، می‌توانید با افزایش‌های کوچک تا آن حد کار کنید.

برای مثال طرز صحبت کردن در یک مکان خصوصی را با کسانی که مورد اعتمادتان هستند مثل اعضای خانواده یا همسر خود تمرین کنید. با گذشت زمان بیشتر، میتوانید با افرا بیشتری این کار را تمرین کنید.هر بار که در مقابل شخص جدیدی صحبت می کنید، به خود ثابت خواهید کرد که می توانید بر ترس خود از شکست غلبه کنید.

به یاد داشته باشید که شکست همچنان اتفاق خواهد افتاد، و این اشکالی ندارد. در مقابل میل به ضرب و شتم خود در هنگام شکست مقاومت کنید. شکست را در آغوش بگیرید و آن را به عنوان یک پله ضروری برای رسیدن به اهداف خود ببینید.

2. فعالیت هایی که شما را تخلیه می کنند را محدود کنید

آیا متوجه شده اید که صرف زمان زیاد برای پیمایش در رسانه های اجتماعی باعث از بین رفتن روحیه خوب شما می شود؟

آیا متوجه شده اید که گذراندن زمان زیاد در کنار افراد منفی، انرژی شما را از بین می برد؟

سعی کنید در طول روز متوجه شوید که چه چیزی شما را برآورده می کند و چه چیزی شما را خسته می کند. برخی از فعالیت‌هایی که شما را خسته می‌کنند، ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشند، مانند به‌روزرسانی بودجه یا خرید مواد غذایی.

اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که کنترل بسیار بیشتری بر آنها دارید.

به عنوان مثال، اگر پس از پیمایش بیش از حد، حال و هوای خود را بد می‌بینید، سعی کنید برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را روی گوشی خود حذف کنید. یا سعی کنید زمان خود را با افرادی که دائماً در اطراف شما منفی هستند صرف کنید.

3. نه گفتن را تمرین کنید تا مرزهای خود را مشخص کنید

بله گفتن به همه و همه چیز آسان است، حتی زمانی که احساس راحتی نمی کنید. این می تواند در محل کار و زندگی شخصی شما صادق باشد.

برخی از اعضای خانواده شما را در روزی که برای خود اختصاص داده اید به خانه خود دعوت می کنند؟ شما اجازه دارید نه بگویید و آن روز را برای خود نگه دارید.

مدیرتان از شما می خواهد که در تعطیلات به چیزی نگاه کنید؟ شما همچنین می توانید نه گفتن را انتخاب کنید.

4. کار درونی

کار درونی زمانی اتفاق می افتد که تجربیات درونی خود را کشف کنید.

این شامل تمام فرآیندها، ارزش‌ها و مدل‌های ذهنی است که برای حرکت در جهان استفاده می‌کنید. برخی از نمونه ها عبارتند از تصمیم گیری، سلامت معنوی و خودآگاهی.

کار درونی زمانی می‌تواند مؤثرتر باشد که آن را با حمایت یک مربی و حلقه درونی مورد اعتماد ترکیب کنید که می‌تواند به شما کمک کند فکر کنید و اقدام کنید.

نکات مهمی که میتواند به شما در بهتر شدن کمک کند:

به ترس های خود غلبه کنید، همیشه آینده ای خوب را برای خود تصور کنید، بازخورد کارهایی که انجام می دهید را بررسی کنید، چگونگی رفتار با افراد ماخوشایند و منفی را یاد بگیرید، داشتن یک مربی می تواند به شما کمک کند.

نکته پاداش: با یک مربی کار کنید

یکی از مهم ترین راه ها برای رشد و پیشرفت مورد حمایت بودن است.فردی را به عنوان مربی انتخاب کنید که به شما کمک کند بتوانید خودتان را واضح تر ببینید و موفق شوید. شما لایق این هستید که کسی از شما حمایت کند.

مربیان BetterUp می دانند که چگونه به شما کمک کنند رشد شخصی و حرفه ای خود را باز کنید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تمرین کار درونی را توسعه دهید تا هرگز از رشد خود دست نکشید.

یک مربی می تواند دیدگاه جدیدی در مورد خودسازی به شما بدهد که شما به تنهایی نخواهید داشت.

آن‌ها همچنین به شما در سایر جنبه‌های بهبود کمک می کنند که می‌تواند به شما در پیشرفت در زندگی کمک کند، مانند بهبود رژیم غذایی و افزایش انعطاف‌پذیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا